Avatar billede mazlar Nybegynder
26. februar 2008 - 12:50 Der er 20 kommentarer

Backup af Windows XP Bærbar?

Findes der en nem (hvis man skal bruge 3. parts software, så GRATIS) måde at tage en backup af en windows xp bærbar? De behøver ikke være et decideret image der kan genskabes, men det er vigtigt at alle filer kommer med. På Mac kan man fx bare starte maskinen op i Target Disk Mode og så tage et komplet disk image, findes der noget tilsvarende på Win XP?
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2008 - 14:03 #1
i win xp kan du da lave sikkerhedskopiering af hvad du vil.

et eksempel

start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-sikkerhedskopiering og så vælge hvad hvor meget du vil have sikkerhedskopieret.

efter du er færdig kan du jo brænde det på en genskrivbar cd dvd hvis dit brænderdrev understøtter det. den skulle du kunne overskrive 1000 gange.

m.v.h
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. februar 2008 - 14:04 #2
Hvis du bare vil have overført filer til en anden maskine, så kan du jo anvende "Guiden Overførsel af filer og indstillinger" i programmer > tilbehør > systemværktøjer.

Du vælger blot anden placering (netværksdrev) og vælger hvor du vil have filerne hen.
Efter at have klikket næste, skal du vælge "kun filer", og sætte et flueben ud for "land mig vælge en brugerdefineter liste".
Når du har klikket næste, kan du se hvad den som default overfører, og der kan du tilføje en mappe, og hvis du vælger f.eks. C: vil den blive tillagt listen af der som der bliver overført.
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2008 - 19:24 #3
Det er KUN i XP Pro at sikkerhedskopiering er installeret som default.
Hvis man bruger XP Home, så skal programmet lige installeres fra XP cd`en først, da det ikke installeres i en normal XP Home installation.
Det står dog beskrevet heri også:
http://support.microsoft.com/kb/320820/da
Avatar billede haverslev Novice
26. februar 2008 - 19:30 #4
Avatar billede gratis Nybegynder
26. februar 2008 - 21:21 #5
her er en mulighed mere, "DriveImage XML" http://www.runtime.org/dixml.htm
Avatar billede jens_peter Nybegynder
28. februar 2008 - 11:12 #6
Jeg bruger et program, der hedder Acronis TrueImage Personal, hvor man laver en startCD i programmet, så man har den til der går kage i det.

Fidusen er, at jeg har en komplet frisk kopi med alle opdateringer og programmer installeret til den dag, hvor den er lavet.

Når der er brug for det, så er det bare at gemme de data, som måtte ligge på mit c-drev og smække cd-en i maskinen, der starter op, hvorefter jeg beder den hente imagefilen på min eksterne harddisk, hvilket også kunne være en dvd eller flere cd'er.

Hjemmesidens link skulle være dette her:

https://www.acronis.com/enterprise/my/subscriptions/index.html
Avatar billede gratis Nybegynder
28. februar 2008 - 12:09 #7
i spørgsmålet står der "(hvis man skal bruge 3. parts software, så GRATIS)" og det er acronis ikke ;)
Avatar billede jens_peter Nybegynder
28. februar 2008 - 13:03 #8
Jeg har altså fået mit program ganske gratis, men det er rigtigt at det var via et blad, hvor jeg registrerede mig for at få licensnummeret.

Men så må du jo have et andet program andet er der jo ikke at gøre ved det, nu du mangler et:-)

http://www.office-backup.com/shopper_free.html

Via ovenstående link kan du hente Office Backup 2.2 mod oplysning om dit navn og din emailadresse, stort billigere kan du vel næsten ikke forlange det.

God fornøjelse.
Avatar billede gratis Nybegynder
28. februar 2008 - 13:43 #9
tjaee.. nu er det ikke mig der mangler et program, men tak for oplysningen ;)
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2008 - 13:57 #10
qweros > betaler du programmet efter de 30 gratis brug ?
http://www.office-backup.com/download.html
Avatar billede haverslev Novice
28. februar 2008 - 14:06 #11
qweros > ups, jeg er kommet ind på verion 3.3 og du skriver 2.2 - sorry.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
28. februar 2008 - 18:18 #12
haverslev > Nej jeg har ikke betalt programmet og heller ikke brugt det, da jeg bruger det, som jeg anbefalede ovenfor.
Men jeg prøvede faktisk at hente og installere nu her og kom ind på version 3.3 som du gjorde og det var en prøveversion, der udløb efter 30 dage.
Da jeg ville afinstallere gik maskinen i kage og jeg måtte slukke den på kontakten ved at holde den inde et stykke tid:-(
Jeg laver en gendannelse om lidt og regner ikke med at der er sket skade, men se bort fra det program og brug Windows eget, som omtales ovenfor, det virker har jeg erfaret tidligere.
Jeg er ked af, hvis jeg har bragt nogen af jer i uføre.
Folk i fremtiden vil selv være ude om det, de kan jo bare læse hele tråden før de går i gang.
Avatar billede mazlar Nybegynder
02. marts 2008 - 21:35 #13
det "nemmeste" viste sig at være at pille harddisken ud, sætte den til en Mac som ekstern disk og lave et disk image... tog under en time og så har jeg en komplet backup som et disk image... men tak for jeres svar!
Avatar billede mazlar Nybegynder
02. marts 2008 - 21:36 #14
hmm dragonknight og haverslev, smider i lige et svar så i kan få nogle point, jeres bud kom nok tættest på det jeg eftersøgte.
Avatar billede mazlar Nybegynder
02. marts 2008 - 21:37 #15
ja.. allesammen faktisk... smid et svar!
Avatar billede jens_peter Nybegynder
02. marts 2008 - 21:55 #16
Det var da vist det nemmeste for dig!

Det er altså ikke os allesammen der lige har en mac at sætte harddisken til, jeg viste ikke engang, at man kunne sætte en pc-disk over i en mac, men fint nok, at du fik det til at virke, så du er tryg ved det.
Avatar billede mazlar Nybegynder
02. marts 2008 - 22:09 #17
ja det er jo nok noget med hvad man føler sig tryg ved. men for mig er det bare rart at vide jeg har et komplet disk image liggende der nemt kan mountes (ihvertfald på mac, på pc kræver det igen 3. parts program) og man derved nemt kan hive de filer ud man måtte stå og mangle.
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2008 - 07:44 #18
:-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. marts 2008 - 10:48 #19
:-)
Avatar billede gratis Nybegynder
07. marts 2008 - 13:09 #20
skal ikke ha point.