Avatar billede moocher Nybegynder
27. februar 2008 - 15:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

USB Flash diske stoppet med at virke

Hej

Jeg har 2 forskellige flashdisk på hver 2gb de er pludselig stoppet med at virke. Når jeg sætter dem ind i USB porten skriver de at enheden ikke er genkendt. De virker begge på andre computere og har prøvet andre porte, men samme problem. Det er to forskellige mærker, så min ide er at det er global usb disk driver der er gået fubar. Nogen der har en ide om hvordan man fikser dette ???
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2008 - 16:31 #1
Hvis du har installeret Alcohol 120, Deamon tool eller andet virtuel drev, så slet dette program først og Prøv derefter at fjerne alle usb stikkene fra maskinen (ikke mus/tastatur)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor USB-Controllere
H-klik på enhederne og vælg fjern
SLUK maskinen og fjern 220V / batteriet fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede moocher Nybegynder
27. februar 2008 - 18:28 #2
Spot on... Fjernede USB controllerne fra Enhedshåndtering (havde kun slettet selve flash disken før) Og tog strømmen i 5 min, så virkede det fint igen da jeg satte dem i.. Svar og jeg smider point til dig :)
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2008 - 18:31 #3
godt det virkede :-)