Avatar billede koden Novice
28. februar 2008 - 16:46 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke installere gammelt børnespil

jeg skulle installere et spil til ungerne som er beregnet til win 95.
Det har jeg kunnet med andre spil der var fra win 95.

Jeg har prøvet på en gammel compaq pc og min nyere IBM T60 bærbar
Samme fejl...

kvik start skolen som det hedder siger at:

this product requries a windows video driver which allow 256 selectable colors. You may be able to configure windows for this type of driver by running the windows setup program.

kan jeg gøre noget for at køre det under XP?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 16:53 #1
Hvis du højreklikker på filen der starter spillet, og vælger egenskaber, så kan du vel der sætte den op til at køre i en mode den er glad for.
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. februar 2008 - 16:54 #2
Jeg har brugt DOSBOX med held til at få gamle spil til at kører på min XP:
http://www.dosbox.com/

ellers prøv at læse denne artikel: http://www.quandaryland.com/jsp/dispArticle.jsp?filename=/help/Steves_XP_Games_Corner.htm&articleType=Help!+Page&title=Steve's+XP+Games+Corner#CompatibilityMode

Held og lykke!
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 16:55 #3
Ganske som jeg skrev :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2008 - 20:49 #4
Avatar billede koden Novice
29. februar 2008 - 09:12 #5
Jo John...men mange af dem har jeg for nyelig bedt om svar på. men folk svarer ikke.. Nu må jeg så ind og lukke dem med eget svar. Møj besværlig procedure....
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. marts 2008 - 00:28 #6
Fungerer det for dig ?
Avatar billede koden Novice
01. marts 2008 - 15:56 #7
Jeg må indrømme jeg ikke har afprøvet det endnu...øjeblik...