Avatar billede janvogt Praktikant
29. februar 2008 - 20:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

LCD TV - adgang til digitale kanaler

Jeg har anskaffet et LCD-TV Sony Bravia KDL-40D3660, som har indbygget kort-interface, så man slipper for en selector eller lign.

Kortet er aktiveret og testet på et andet TV. Det virker fint.
Når jeg så sætter TV'et til at indlæse programmer finder den 202 kanaler, men jeg kan kun se de analoge kanaler. De digitale kan jeg ikke få adgang til.

Nogen der ved, hvad der skal til?
Avatar billede haverslev Novice
29. februar 2008 - 22:06 #1
Er det en DVB-T tuner der er i tv ?  - hvis ja, så kan du ikke se digitalt fra F.eks Stofa /TDC og satalit, da de kører andet tuner sys.
Tag et kig her:
http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=47
Avatar billede janvogt Praktikant
01. marts 2008 - 00:46 #2
Den har både DVB-T og DVB-C tuner.
Faktisk kan jeg godt se DR1, DR2 og TV2 digitalt, men alle andre kanaler kun analogt.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
01. marts 2008 - 02:51 #3
Prøv lige at nærlæse den artikel som haverslev linker til.
Avatar billede janvogt Praktikant
01. marts 2008 - 11:04 #4
Jeg hár nærlæst artiklen, men som jeg skriver har jeg både DVB-T og DVB-C tuner. Derfor burde jeg ikke have problemer.
Der nævnes Loewe, Metx og Tehnisat i artiklen; der kunne de også have tilføjet Sony.
Avatar billede janvogt Praktikant
01. marts 2008 - 11:05 #5
Det er forøvrigt YouSee, som leverer signalet.
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2008 - 12:00 #6
Yousee er det "gamle" TDC kabeltv og der skal du jo købe adgang til digitale pakker
http://yousee.dk/element.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_digi
Avatar billede janvogt Praktikant
01. marts 2008 - 12:47 #7
Nu må I ikke undervurdere mig - det er skam sket :-)
Nej, jeg må have overset en teknisk detalje, og det er den jeg søger.

Ellers må jeg jo bare have tålmodighed til mandag, hvor YouSee/TDC har åbent igen.
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2008 - 13:08 #8
Undervudere dig ikke, men muligvis jeg misforstår dig.
Har du digital kabeltv og du deved vil "slippe" for selector" boxen ?
men som du selv skriver:
Faktisk kan jeg godt se DR1, DR2 og TV2 digitalt, men alle andre kanaler kun analogt.

Så er det  "kun" Digital Public Service-pakke der er til rådighed - uden ydeliger tilkøb.
http://yousee.dk/privat/tv/kunde/tvpakker/

Jeg har selv Yousee (ikke digitalt) og har fuldpakken og kan IKKE se nogen som helst
digitale kanaler med mit tv, selvom den har digital tuner - er tvunget til at skal have selector boxen, hvis jeg skal se digitalt tv.
Avatar billede janvogt Praktikant
01. marts 2008 - 16:43 #9
Ja, men DR1, DR2 og TV2 kan man godt tage gennem DVB-T.
Så ja, det ser ud til, at jeg kun har den almindelige "Digital Public Service"-pakke til rådighed, som er med alle analog pakker, men jeg har betalt for et kort, som kan sættes i min digitale modtager, som altså i mit tilfælde ikke er en selector eller anden set top box, men derimod et kortinterface, som er indbygget bag i Tv'et.
Desværre er denne model så ny, at jeg ikke har kunnet finde nogen på nettet med tilsvarende problem.

Så det "yderligere tilkøb" du beskriver, for at få alle kanaler digitalt, har jeg betalt for, men TV'et kan tilsyneladende ikke modtage dem.
Avatar billede janvogt Praktikant
31. august 2008 - 22:23 #10
Spørgsmål lukket.
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2008 - 08:11 #11
Løsning ?
Avatar billede janvogt Praktikant
01. september 2008 - 08:39 #12
Der er stadig problemer ind i mellem, hvor de digitale kanaler, pånær Public Service programmerne, falder ud.
Men jeg fik kortet skiftet og det hjalp noget.