Avatar billede jps6kb Novice
04. marts 2008 - 15:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere usercontrols, dynamisk

Hey,

Jeg har lige siddet og læst lidt og leget lidt, men kan ikke få det her til at spille.

Jeg har en usercontrol, "ucKonkurrence"
Den vil jeg gerne, på baggrund af en liste eller noget andet, have vist x antal gange på min webform.

Hvordan gør jeg det, mens jeg sætter nogle properties på hver uc og samtidig kan tilgå de data der ligger i dem senere?

Altså, jeg sætter et felt der hedder "Navn" når det oprettes.
Brugeren vælger noget i en ddl i min uc.. jeg skal så kunne, via en property tilgå value i den ddl.

Nogen der lige er friske? :)
Avatar billede jps6kb Novice
04. marts 2008 - 18:04 #1
No takers?
Avatar billede dna Nybegynder
05. marts 2008 - 07:36 #2
Du kunne ligge din UC indeni en repeater?

dna
Avatar billede jps6kb Novice
10. marts 2008 - 08:54 #3
Jeg vil gerne i min code behind, kunne tilføje min usercontrol til et panel eller noget andet.

Kan man ikke det?
Avatar billede dna Nybegynder
10. marts 2008 - 09:12 #4
Control MyUserControl = LoadControl("MyControl.ascx");
MyPlaceHolderControl.Controls.Add(MyUserControl);

Personligt syntes jeg dog den fremgangsmåde er noget skrammel, og ved at mange folk får problemer med deres viewstate.

dna
Avatar billede anderskjeldsen Nybegynder
21. april 2008 - 13:03 #5
i forlængelse af den metode dna angiver i sit svar, skal du huske på to ting:

1) det er dit ansvar at genskabe "kontrol træet" - dvs. at når din side loades efterfølgende, skal du loade og tilføje kontrollerne igen.
Dette skal ske hver gang siden loades, dvs. du må ikke placere denne kode inden i if(!IsPostback) {...}, men istedet direkte i fx Page_Load.

2) Derefter sørger .NET frameworket for at genindlæse state på kontrollerne.

Vær iøvrigt opmærksom på om ViewState er diabled på nogen af dine sider. hvis det er tilfædlet skal du bruge ControlState i din usercontrol.

Anders
Avatar billede jps6kb Novice
28. maj 2008 - 09:52 #6
Det må være dna som får den her. :)
Avatar billede dna Nybegynder
28. maj 2008 - 09:59 #7
well - kan ikke rigtig bruge de point til noget, så hvis "anderskjeldsen" samler på dem, så lad da endelig ham få dem.

dna