Avatar billede harlis Nybegynder
09. marts 2008 - 18:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nyt vindue automatisk "minimeret"

Efter at have opdateret diverse ting via Windows update, døjer jeg nu med mit Internet Explorer.

Hver gang vi trykker på et link (som automatisk er sat til at åbne i et nyt vindue), så åbner den godt nok et nyt vindue - men det er ikke større end 2-3 cm i højden, og xx cm i bredden...

Nogen der kan fortælle mig, hvorfor den ikke længere åbner dem maksimeret? Det er til stor irritation for mig!

Jeg har prøvet at gendanne standard indstillingerne for Internet Explorer, men det har ikke hjulpet.

Jeg har så tvunget Explorer til at åbne alle links i nye faner, frem for nye vinduer.. Som en nødløsning!

Men jeg ønsker at benytte nye vinduer, som samtidigt er maksimerede..

Håber nogen kan oplyse mig hvad jeg kan gøre...!

Jeg benytter version 7.0.5730.11
Avatar billede vejmand Juniormester
09. marts 2008 - 18:23 #1
Prøv at "trække" i siderne med musen, ikke maksimere.
Når du har trukket den ud i fuld størrelse, lukker du siden ved at klikke på det røde kryds, samtidig med du holder Ctrl-tasten nede.
Luk IE og prøv igen.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. marts 2008 - 18:28 #2
Måske det er Shift-tasten du skal holde nede samtidig, det kan jeg ikke lige huske.  :-)
Avatar billede harlis Nybegynder
09. marts 2008 - 18:56 #3
Har prøvet, desværre uden held..

Valgte så at lade IE selv gendanne de oprindelige indstillinger - og det har ikke ligefrem hjulpet på situationen..

Andre forslag??
Avatar billede vejmand Juniormester
09. marts 2008 - 19:16 #4
Glemte lige, inden du lukker det vindue som du har trukket ud, skal du lukke hovedvinduet. Altså, det vindue som den skal huske størrelsen på, skal være det eneste åbne vindue, når du lukker den.
Så burde det funke.
Avatar billede jokerper Nybegynder
09. marts 2008 - 20:00 #5
Jeg har dette forslag:

Prøv på det minimerede vindue at trække det op i den korrekte størrelse. "Prøv at "trække" i siderne med musen, ikke maksimere."

Højre klik i bjælken i toppen vælg størrelse "så bliver musen til en kryds  pil" og gå ned i vinduet med musen og klik - luk alle browsere bagefter og prøv igen.

Løsning vælg - størrelse.
Avatar billede harlis Nybegynder
09. marts 2008 - 22:10 #6
"Glemte lige, inden du lukker det vindue som du har trukket ud, skal du lukke hovedvinduet. Altså, det vindue som den skal huske størrelsen på, skal være det eneste åbne vindue, når du lukker den.
Så burde det funke"

Det forslag virker! Mange tak Vejmand!

Til dig Jokerper: Dit forslag var det næste i rækken, men da forslaget før dit virkede, nåede jeg ikke at teste dit.. Men tak for dit forslag!

Vejmand: Lav det om til et svar, så jeg kan give dig dine points..

Jeg var 2 skridt fra at kassere IE7.0 for evigt! ;o)
Avatar billede vejmand Juniormester
10. marts 2008 - 08:20 #7
Velbekomme, svar kommer her.  :-)