Avatar billede bongii Nybegynder
11. marts 2008 - 10:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til udtræk

Hej.

Jeg har nedenstående stored procedure:
WITH x (id, name, parentID) AS

(
SELECT a.id,a.name,a.parentID FROM ArticleCatagory as a  WHERE a.name = 'test'
UNION ALL
SELECT ArticleCatagory.id, ArticleCatagory.name, ArticleCatagory.parentID FROM ArticleCatagory INNER JOIN x ON ArticleCatagory.ParentID = x.id
)
SELECT * FROM x order by name;

Det virker fint, men jeg har lavet en tabel mere der hedder ArticleCatagorySearchWords, hvor jeg vil tilføje nogle flere søgeord på de enkelte katagorier.

Jeg kan ikke få linket de 2 tabeller sammen. har prøvet noget i stil med:
SELECT a.id, a.name, a.parentID, b.searchword FROM ArticleCatagory as a, ArticleCatagorySearchWords as b  WHERE a.name = 'test' or b.Searchword = 'test'.

Intet held :( Er der en der kan hjælpe?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
11. marts 2008 - 17:44 #1
Har du ikke nogle kolonne navne fra dine tabeller?

Jeg vil mene du skal have lavet et "link" imellem de 2 tabeller, du skal kunne joine dem med hinanden, hvis du vil have det til at lykke for dig...
Avatar billede bongii Nybegynder
12. marts 2008 - 18:18 #2
lukket. Fandt en løsning