Avatar billede roed Nybegynder
12. marts 2008 - 11:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsætte decimalkomma i tal hvor dette mangler

Jeg har en del udtræk fra forskellige databaser med priser som mangler decimalkommaet. Så en pris på fx 199,95 står som 19995.
Jeg har prøvet alle mulige kringlede måder med at konvertere kolonner til tekst og kæde dem sammen igen, men det tager en evighed og er der tal som kun har 2 cifre bliver det hele skævt.
Er der nogen som har en smart nem måde at indsætte det manglende komma på?
Avatar billede knirkeline Nybegynder
12. marts 2008 - 11:48 #1
Skriv 100 i en tilfældig celle, kopier denne.
Marker cellerne med tallene uden decimaler og vælg menuen Rediger, Indsæt speciel og vælg Divider

Så er tallene delt med 100
Avatar billede roed Nybegynder
12. marts 2008 - 11:58 #2
PERFEKT!!!! Bliver jo næsten helt flov over hvor nemt det kan gøres. Det var sgu da godt jeg spurgte så jeg ikke stadig sad med mine tekst til kolonner.

Tusind tusind tak... send lige et svar så vi kan lukke denne :))
Avatar billede knirkeline Nybegynder
12. marts 2008 - 12:27 #3
Det får du så lige her ;o)
Avatar billede roed Nybegynder
12. marts 2008 - 12:39 #4
Super...tak :)