Avatar billede henrik_40 Nybegynder
17. marts 2008 - 16:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

tælle rækker

Hejsa

Denne sql:

SELECT PartOrders.PartVendorID, ISNULL(Warehouses.WareHouseName, 'OnSite') AS WareHouseName, PartVendors.PartVendorName
FROM        PartOrders INNER JOIN
                      Activities ON PartOrders.ActivityID = Activities.ActivityID LEFT OUTER JOIN
                      PaymentTypes ON Activities.PaymentTypeID = PaymentTypes.PaymentTypeID LEFT OUTER JOIN
                      WorkFlows ON Activities.WorkFlowID = WorkFlows.WorkFlowID INNER JOIN
                      ActivityDetails ON Activities.ActivityDetailID = ActivityDetails.ActivityDetailID INNER JOIN
                      Queues ON ActivityDetails.QueueID = Queues.QueueID INNER JOIN
                      PartVendors ON PartOrders.PartVendorID = PartVendors.PartVendorID LEFT OUTER JOIN
                      Users ON Queues.QueueUserID = Users.UserID LEFT OUTER JOIN
                      Warehouses ON Users.WareHouseID = Warehouses.WareHouseID
WHERE    (PartOrders.PartOrderStatusID = 1) AND (PartOrders.DeliveryWareHouseID = 0)

giver resultatet:
PartVendorid    PartVendorName            Warehousename
2        Fujitsu-Siemens Computer    Hørsholm
2        Fujitsu-Siemens Computer    Nørrebro
1        hp computer            Århus

Jeg vil gerne have det samlet således, med en ekstra tælle række og sorteret efter partvendorid/partvendorname, således:

PartVendorid    PartVendorName            Antal
2        Fujitsu-Siemens Computer    2
1        hp computer            1

Er her nogen som kan hjælpe mig?

Hilsen

Henrik
Avatar billede terry Ekspert
17. marts 2008 - 18:53 #1
If you make a view from the above SQL you can then make a select on this where you select Count and group BY PartVendorid  and PartVendorName
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
17. marts 2008 - 23:41 #2
terry --> Jeg har lavet det omtalte view, men jeg har ikke kunne lave sql'en
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
17. marts 2008 - 23:52 #3
Er det sådan du mener?

SELECT    COUNT(PartVendorID) AS Antal, PartVendorName, PartVendorID, WareHouseName
FROM        PartOrder_view
GROUP BY PartVendorID, PartVendorName, WareHouseName
Avatar billede terry Ekspert
18. marts 2008 - 12:12 #4
Yes, doesnt it work?
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
18. marts 2008 - 15:17 #5
jo, det ser ud til at virke. Har bare ikke haft mulighed for at teste med forskellige vendorid.

Du skal have mange tak for hjælpen ;)
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
18. marts 2008 - 15:24 #6
vendorid = partvendorid
Avatar billede terry Ekspert
18. marts 2008 - 19:38 #7
selv tak og god påske