Avatar billede -=nizz=- Nybegynder
27. marts 2008 - 21:55 Der er 2 kommentarer

Hjælp til at finde speciel driver til grafikkort

Hej med jer derude :)

Ja, jeg er absolut af den overbevisning om, at ALT findes på nettet, men i denne situation har jeg måttet give op. Derfor håber jeg, at en af jer har været ude for samme problem og derved kan hjælpe mig.

Det drejer sig om et grafikkort fra Silicon Image der hedder sii1364 SDVO (læs evt. her http://www.siliconimage.com/products/product.aspx?id=2)
Under Silicon Images' download center, har jeg fundet enheden, men jeg kan simpelthen ikke komme videre, da knappen "Find downloads" er deaktiveret på en eller anden måde! Prøv selv her: http://www.siliconimage.com/support/downloadcenter.aspx

Jeg har søgt på alle tænkelige måder og alle tænkelige steder, indtil jeg besluttede at ringe til dem. De sagde, at de ikke havde ansvaret for drivere og at jeg skulle kontakte Chip fabrikanten, som jeg antog var Intel. Deres svar var, at det er producentens ansvar at gøre drivere tilgængelige, hvilket jeg også vil mene. Efter at have mailet til Silicon Image og fået samme svar, at de ikke er ansvarlige for drivere til deres egne produkter, har jeg stort set givet op! Hva gør jeg nu?

Lidt andre info jeg lige kan huske, som står på kortet er noget med, at det er OASIS DVI ADD2-N x16 card (muligvis ikke helt korrekt stavet). Jeg ved ikke om det kan hjælpe jer lidt på vej til at kunne hjælpe mig :P

Håber rigtig meget på respons!

Tak indtil videre.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
27. marts 2008 - 22:29 #1
Grunden til at den knap er deaktiveret er nem - det er slet ingen knap, men bare et billede *-)

(Hvorfor det så er tilfældet... ja, pas!)

Så vidt jeg kan se er det Silicon Image laver blot et chipset, og dermed ikke hele kortet. Du skal derfor have fat i dem der producerede kortet, men det fremgår ikke af de oplysninger hvem der har gjort det.

Der findes forskellige programmer til at identificere hardware i en maskine - eks. Everest Home: http://www.majorgeeks.com/download4181.html - det kunne være det kan sætte et egentligt navn på producenten af selve kortet, men der er ingen garanti.
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. marts 2008 - 22:33 #2
et andet super godt proggy til at fortælle om hvilken hardware man har er PC Wizzard. søg det på google.
når du har fundet ud af hvad det er for noget så gå ind på producentens webside eller driverguide.com og hent driveren der