Avatar billede nobob Nybegynder
06. april 2008 - 19:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

router mærkelig ip-adresse

hej

jeg har lige været nede og hente min nye adsl2 router. Mit internet virker og det hele, men den tildeler nogle mærkelige ip-adresser, og har selv en mærkelig adresse, som er 85.235.24.1, ifølge manualen skulle den være 192.168.1.254. jeg kan ikke komme ind på webinterfacet når den har den ip, jeg har prøvet at resette til factory defaults uden held. hvad gør jeg??

Det er en billion bipac 5200G R5 router, kan ikke  umiddelbart finde nogen firmawares inde på deres side til R5 modellen.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
06. april 2008 - 20:27 #1
det virker lidt som om du har tilsluttet den forkert???

internet skal tilsluttes stik mærket med "LINE", det lydder nærmere som om du har sat den i "LAN".
Avatar billede nobob Nybegynder
07. april 2008 - 17:27 #2
næh... jeg har sq fundet ud af det, man får åbenbart ip-adresser direkte fra udbyderens server, jeg ændrede min ip til 192.168.1.xxx og så kunne jeg komme ind på routeren og konfigurere den. Meget mærkeligt, det er vidst ikke helt det der menes ved begrebet router. Men nu er den sat op, og der routes mellem 2 netværk.
Avatar billede nobob Nybegynder
07. april 2008 - 17:30 #3
det er jo osse en adsl router med indbygget modem, så jeg tror sq ikke den kan modtage data fra telefonstikket, uden om modem'et.
Avatar billede nobob Nybegynder
02. juni 2008 - 09:43 #4
a