Avatar billede kjaersgaard Praktikant
09. april 2008 - 16:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adobe Flash på win XP

Hej med jer
Jeg har 2 stationære pc'er med samme problem.
Når jeg besøger sider med flash, feks. spilsider, bruger Iexplore tæt på 100% af min cpu, dvs at jeg ikke kan afvikle spillene på siderne ordentligt (hakker meget).
Jeg har fundet frem til at det er et softwareproblem, og har fulgt Microsoft's vejledning til hvordan man sletter Adobe Flash, og har geninstalleret 3 gange, uden det har hjulpet.
Den ene PC er en nyinstallation XP så det er ikke virus eller spy/malware, jeg har undersøgt det.
Nogen der har et tip til hvad der kan være galt ?
Avatar billede gurly Praktikant
09. april 2008 - 23:49 #1
hvor store / små er CPU og RAM i de pc´er
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
10. april 2008 - 11:56 #2
3 Ghz - 2 GB Ram - 2 Ghz - 1 GB Ram.
Men i princippet er det ligegyldigt, da flash ikke skal stjæle mere end cirka 3 - 10 % CPU. Du kan faktisk spille flash spil med en 1 Ghz CPU og 256 Mb Ram.
Avatar billede gurly Praktikant
10. april 2008 - 13:57 #3
3 - 10 % CPU > du kan da ikke regne det i %cpu, det kommer vel and på størelsen
har da selv engeng haft en 1,1ghz der ikke var glad for flash
men kan godt se med de cpu og ram du har, så er det ikke det den er gal med c",)
Avatar billede gurly Praktikant
10. april 2008 - 14:00 #4
prøv adobes ejet afinstalerings tool
og så instalere en frisk version
http://download.macromedia.com/pub/flashplayer/current/uninstall_flash_player.exe
inden du køre afinstalerings værktøjet er det vigtigt at du har lukket alle vinduer,
hvis du har messenger skal den også lukkes helt,
kør derefter afinstalerings værktøjet.
bagefter skal du genstarte pc´en
derefter downloader du nyeste flash player fra denne adresse >
http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash
(sæt eventuelt lige kryds i at du ikke vil have googletoolbar med)
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
10. april 2008 - 19:24 #5
Hmm et ok indlæg - men det duede desværre ikke :o(
Jeg tænker på hvad f.. der kan få IE til at reagere sådan på flash. På min bærbare som også er 2 Ghz er der ingen problemer - men den har en ældre udgave af flash som aldrig er blevet fornyet - måske. Jeg tjekker om jeg kan finde en tidligere version af flash.
Avatar billede olebole Juniormester
10. april 2008 - 19:33 #6
<ole>

"Den ene PC er en nyinstallation XP så det er ikke virus eller spy/malware, jeg har undersøgt det." >> Hvis den har været i forbindelse med nettet i mere en få sekunder, kan det sagtens være problemet. Har du kopieret/installeret software/data på maskinen, fra en maskine, som har været i forbindelse med nettet i få sekunder, kan det også stamme derfra.

At installere en tidligere version af Flash-playeren er vel blot at trampe på termometret. Patienten er stadig syg, selvom du ikke kan tage 'hans' temperatur  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
11. april 2008 - 13:03 #7
Mht. nettet
Hvordan skal man så hente opdateringerne til XP - som der jo er en del af efterhånden. På nyinstalleringen - installerede jeg Avg antispy og Avast før jeg hentede opdateringer. Jeg har efterfølgende lavet en onlinescanning hos symantec.
Jeg fandt et sted hos Adobe, hvor der stod noget om, at alle ens videodrivere skal være opdaterede, så det er jeg startet på.
Det eneste der nager mig lidt ved nyinstallationen -er, hvis det er virus eller spy/malware, der ikke bliver fjernet af XP's formattering af HD'en. Jeg har ikke lavet en formattering af HD, med et program fra HD producenten.
Avatar billede gurly Praktikant
11. april 2008 - 22:43 #8
en formatering burde slette det
men ole har ret, kan huske jeg skulle reinstalere en pc for en kolega en gang, og bliv fristet til lige at bruge den til at kigge på nettet inden var opdateret, havde da nået at instalere antivirus, men det sagde alligevel bum karla, og så var der så meget snavs inde, at jeg lige så godt kunne starte på en frisk formatering, der gik lige en dag mere inden kollegaen fik den tilbage c",)
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
21. april 2008 - 14:17 #9
Jeg har sq prøvet alt nu - og har givet op. Jeg har brugt mange forskellige virus/malware/spyware scannere. Alt skidt er fjernet. Jeg har af og geninstalleret både firefox og IE - hjalp heller ikke.
Men mange tak for interessen. Hvis point kan i jo dele.
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
18. august 2010 - 13:30 #10
LUK