Avatar billede canedo Nybegynder
10. april 2008 - 21:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Helt ny i asp.net, hvad galt her?

Jeg har fulgt en guide her:
http://www.html.dk/tutorials/aspnet/lektion1.asp?

Som ses er jeg kun nået til første side, men det virker ikke. Hverken hvis jeg kører det fra localhost eller fra webhotel.

Hvad er forkert her:

<%@ Page Language="VB" %>
<script runat="server">

    ' Insert page code here
    '' Visual Basic .NET
    Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)
        TextBox1.Text = System.DateTime.Now.ToString("F")
    End Sub

</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <form runat="server">
        <asp:TextBox id="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
        <asp:Button id="Button1" runat="server" Text="Button"></asp:Button>
        <!-- Insert content here -->
    </form>
</body>
</html>

Jeg har fulgt Michell Cronberg's opskrift til punkt og prikke - og meningen er at der skal dukke dato og klokkeslet op når man trykker på knappen - men det sker altså ikke. Se det her: http://test.neanders.com

/Camilla
Avatar billede dna Nybegynder
10. april 2008 - 22:01 #1
Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button1.Click

dna
Avatar billede canedo Nybegynder
10. april 2008 - 22:09 #2
Hej dna,

Hvad betyder det du lige har skrevet?

/Camilla
Avatar billede canedo Nybegynder
10. april 2008 - 22:20 #3
Jeg har lige skiftet "Button1_Click" ud med "Button1.Click" uden held, men jeg ved altså ikke om det er det du mener med ovenstående.

/Camilla
Avatar billede dna Nybegynder
10. april 2008 - 22:21 #4
Jeg har tilføjet "Handles Button1.Click" efter din metode. Dette gør at ASP.NET ved hvilken metode (sub) den skal køre ved klik på din knap ved navn Button1.

Hvis der nu var flere metoder (subs), så skal ASP.NET vide hvilken den skal afvikle ved klik på knappen.

Rent teknisk er det en EventHandler til click-eventet på knappen. Det skal du sikkert nok komme til i en senere lektion.

dna
Avatar billede canedo Nybegynder
10. april 2008 - 22:24 #5
Jeg har nu skrevet således:
<script runat="server">

    ' Insert page code here
    '' Visual Basic .NET
    Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs)
        TextBox1.Text = System.DateTime.Now.ToString("F")
    Handles Button1.Click
        End Sub

</script>

Men det giver en fejl - se den her:
http://test.neanders.com

/c
Avatar billede canedo Nybegynder
10. april 2008 - 22:25 #6
Jeg forstår ikke at Michell Cronberg ikke har skrevet at der skal tilføjes noget mere... altså hvis det er en guide, så skal den da være ordentligt skrevet når det nu er .net fra bunden...
Avatar billede dna Nybegynder
10. april 2008 - 22:28 #7
Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button1.Click
  TextBox1.Text = System.DateTime.Now.ToString("F")
End Sub
Avatar billede canedo Nybegynder
10. april 2008 - 22:30 #8
nåå... metoden er altså det på sub-linjen...

KANON!!! Nu virker det :-)

Læg et svar dna.

/c
Avatar billede dna Nybegynder
11. april 2008 - 08:41 #9
Held og lykke med ASP.NET :)

dna
Avatar billede canedo Nybegynder
12. april 2008 - 21:00 #10
tak :-)