Avatar billede cold_raider Nybegynder
22. april 2008 - 01:11 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk kan ikke formateres

Hej eksperter.

Jeg har 3 harddiske og den ene skal formateres og fjernes.
Mit problem er bare nu at når jeg prøver at formatere den så kommer der en fejl meddelelse og hvis jeg bare fjerner den kan vista ikke starte.
Her er et screenshot:
http://upload.sbscripts.net/billeder/fejl.jpg

Håber i kan hjælpe

Tak
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 06:54 #1
Ifølge billedet er det din systemdisk eller det er den disk hvor dine startfiler er placeret. Hvis du alligevel ønsker disken formateret (og miste dit styresystem) kan du gøre det fra din Vista-skive
Avatar billede Jensen DK Novice
22. april 2008 - 07:34 #2
Formaterer du den kan du ikke mere starte din Vista.
Avatar billede nva Praktikant
22. april 2008 - 07:49 #3
Som de andre påpeger, så virker det som om du inde fra Vista vil formatere den harddisk hvor Vista ligger - det er ikke muligt.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. april 2008 - 08:22 #4
nva det skal nok forstås at Vista er på C: startfilerne er på D: og det er D: han vil formatere.
Avatar billede nva Praktikant
22. april 2008 - 08:32 #5
Jeg udtrykte mig nok lidt forkert. Mente bare at de filer, der starter windows og diverse hardware ligger på systempartitionen, og hvis de slettes kan windows ikke køre.
Avatar billede cold_raider Nybegynder
22. april 2008 - 13:01 #6
Jamen hvorfor pokker ligger start filerne på den, det er da fuldstændig åndsvagt...
Er der en måde man kan få de filer over på C: ?
Avatar billede Jensen DK Novice
22. april 2008 - 13:44 #7
De filer er lagt over under installationen af Vista det har den selv gjort, ved ikke hvorfor, måske fordi at D: drevet var oprettet, har prøvet det med XP pro fik det ikke til at virke ved at flytte startfilerne til C: måtte geninstallere XP Pro.
Du kan jo prøve at gå ind og få vist skjulte filer og mapper synlige og så kopire dem til C: drevet genstarte et par gange, derefter slet dem manuelt på D: drevet x fingre for at det er lykkes.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 14:03 #8
Hvis filerne skal flyttes vil jeg nu tro at du skal bruge en Live-cd eller tror jeg at Vista brokker sig
Avatar billede cold_raider Nybegynder
22. april 2008 - 15:56 #9
jeg har sat den til at vise skjulte filer, men jeg kani kke se nogle filer andre end dem som jeg har lagt der.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 16:52 #10
Hvad er det helt præcis du påtænker, at flytte Vista over på disken med startfiler, eller, at flytte startfilerne over på disken med Vista
Avatar billede cold_raider Nybegynder
22. april 2008 - 17:15 #11
altså det kommer and på hvad der er muligt. Det som jeg tænkte på var at flytte startfilerne over på disken med vista.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 17:38 #12
Det er mappen "boot" og filen "bootmgr" som er startfiler for Vista
Avatar billede cold_raider Nybegynder
22. april 2008 - 17:42 #13
yep det ved jeg men de ligger ikke på mit D: drev... jeg kan i hvert fald ikke se dem og jeg har sat vis skjulte filer og mapper til.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2008 - 17:49 #14
I know - Startfiler ligger altid på c-drevet, så kig der
Avatar billede frand Nybegynder
22. april 2008 - 17:52 #15
Ifølge det screenshot, skal de ligge på D: Har du bedt om også at få vist beskyttede systemfiler?

For at kunne boote på partition, skal du huske at markere den som aktiv
Avatar billede cold_raider Nybegynder
22. april 2008 - 18:29 #16
Nu kan jeg se filerne.
Mappe:  Boot
Fil:    bootmgr
Fil:    grldr

Hvad skal jeg gøre med dem nu?
Avatar billede cold_raider Nybegynder
22. april 2008 - 23:59 #17
Så nu virker det. Jeg kopierede bare de filer over på C: disken og så kunne den boote uden D: drevet.

1000 Tak skal i have.

helgec og frand smid et svar hvis i vil have point :)
Avatar billede Jensen DK Novice
23. april 2008 - 06:40 #18
Det var det jeg skrev 22/04-2008 13:44:37
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2008 - 07:10 #19
:o)
Avatar billede cold_raider Nybegynder
23. april 2008 - 12:52 #20
i deler bare pointne så :)