Avatar billede nanna31 Praktikant
16. maj 2008 - 13:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udvælgelse efter dags dato

Mine datoer (BetDate) i databasen (bets) står i shortDate - format (dd-mm-yyyy).

Hvad gør jeg så forkert her:

SQL = "Select * from bets where date(BetDate) = now() Order By BetDate DESC, BetTime DESC"
Avatar billede w13 Novice
16. maj 2008 - 14:01 #1
Ser da umiddelbart fint ud, synes jeg. Men der er ingen grund til at bruge date(), dog kan du skrive # ... # omkring now() for at sikre, at det opfattes som dato.

SQL = "Select * from bets where BetDate = #"&now()&"# Order By BetDate DESC, BetTime DESC"
Avatar billede w13 Novice
16. maj 2008 - 14:02 #2
Men hvad er problemet?
Avatar billede nanna31 Praktikant
16. maj 2008 - 14:08 #3
Problemet er:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Antallet af argumenter til funktionen er forkert i forespørgselsudtrykket "date(BetDate) = now()".

Men nu vil jeg lige forsøge at følge dit forslag.
Avatar billede nanna31 Praktikant
16. maj 2008 - 14:12 #4
Ok, problemet bliver nu at ingen bets selecteres, selvom der er to med BetDate 16.05.2008. Det er ikke meningen, at der skal tages højde for tidspunkt, hvis det er det, der skaber problemer. Kun dato.
Avatar billede nanna31 Praktikant
16. maj 2008 - 14:14 #5
Måske har now() et andet format end BetDate som er dd-mm-yyyy og kan derfor ikke finde ud af det?
Avatar billede keysersoze Guru
16. maj 2008 - 14:18 #6
det værste er nok, at access forventer datoer i et bestemt format uanset hvordan visningen ellers er.

SQL = "Select * from bets where BetDate = #"&month(date())&"-"&day(date())&"-"&year(date())&"# Order By BetDate DESC, BetTime DESC"
Avatar billede nanna31 Praktikant
16. maj 2008 - 14:31 #7
Kanon - det funger! Tak for hjælpen.
Husk svar.
Avatar billede keysersoze Guru
16. maj 2008 - 15:06 #8
:)