Avatar billede soeren_soelv Novice
19. maj 2008 - 10:56 Der er 8 kommentarer

Gemme dataark som htm

Jeg benytter nedenstående kode til at gemme et ark som htm. Koden virker fint i en gammel projektmappe, men i den nye jeg har indsat den i giver den fejl.

With ActiveWorkbook.PublishObjects.Add(xlSourceSheet, "W:\infoskærm\pic\data_polaris.htm", "DATAARK Dynamisk", "" _ , xlHtmlStatic, "DataopsamlingPolaris.xls", "")
        .Publish (True)
        .AutoRepublish = False
    End With
    ChDir "C:\"

Systemet viser fejl i linie: .Publish (True)
Hvad kan problemet være?
Avatar billede soeren_soelv Novice
19. maj 2008 - 11:00 #1
Løste problemet ved at optage en makro.
Avatar billede w13 Novice
19. maj 2008 - 11:01 #2
Så husk at oprette et svar og acceptere det her nederst på siden, så spørgsmålet lukkes og du får dine point igen. =)
Avatar billede soeren_soelv Novice
19. maj 2008 - 11:02 #3
Ikke aligevel. I makroen skrives DataopsamlingPolaris.xls som DataopsamlingPolaris_32423 virkede første gang, men nu er der samme problem som tidligere.
Avatar billede falster Ekspert
19. maj 2008 - 12:16 #4
Måske er det ikke lige svaret - men jeg har stadig (Office 2003) god nytte af internetassistentguiden fra Excel 97. Kodeeksempel og download her:

http://support.microsoft.com/kb/168561
Avatar billede soeren_soelv Novice
19. maj 2008 - 12:32 #5
Jeg fatter det virkelig ikke - når man optager en makro ændre projektmappen konstant navn så som DataopsamlingPolaris_32423 og DataopsamlingPolaris_26271 frem for DataopsamlingPolaris.xls. Jeg er rimelig sikker på at det er projektmappenavnet der giver problemer, men har ingen ide hvorfor.
Avatar billede falster Ekspert
19. maj 2008 - 14:20 #6
Prøv at ændre "DataopsamlingPolaris.xls" (efter xlHtmlStatic,) til "ActiveWorkbook".
Avatar billede soeren_soelv Novice
19. maj 2008 - 14:37 #7
Det virkede desværre ikke.
Avatar billede falster Ekspert
19. maj 2008 - 14:51 #8
Muligvis kan du så løse det ved at kigge på denne fra vba-hjælpen om DivID Property:

See AlsoApplies ToExampleSpecifics

Returns the unique identifier used for identifying an HTML <DIV> tag on a Web page. The tag is associated with an item in a document that you have saved to a Web page. An item can be an entire workbook, a worksheet, a selected print range, an AutoFilter range, a range of cells, a chart, a PivotTable report, or a query table. Read-only String.

Example
This example saves a range of cells to a Web page, and then it obtains the identifier from the <DIV> tag of this item and finds the line on the saved Web page (q198.htm). The example also creates a copy of the Web page (newq1.htm) and inserts a comment line before the <DIV> tag in the copy of the file.

Set objPO = ActiveWorkbook.PublishObjects.Add( _
    SourceType:=xlSourceRange, _
    Filename:="\\Server1\Reports\q198.htm", _
    Sheet:="Sheet1", _
    Source:="C2:D6", _
    HtmlType:=xlHtmlCalc)
objPO.Publish
strTargetDivID = objPO.DivID
Open "\\Server1\Reports\q198.htm" For Input As #1
Open "\\Server1\Reports\newq1.htm" For Output As #2
While Not EOF(1)
    Line Input #1, strFileLine
    If InStr(strFileLine, strTargetDivID) > 0 And _
        InStr(strFileLine, "<div") > 0 Then
            Print #2, "<!--Saved item-->"
    End If
    Print #2, strFileLine
Wend
Close #2
Close #1