Avatar billede -mundi- Nybegynder
30. maj 2008 - 12:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

The type or namespace name 'tradebox' could not be found

Hej Eksperter,

Jeg har en "filesystem based" webapplikation som som regel kører fint. Men hvis jeg uploader en fil med rettelser får jeg, nogen gange, på en enkelt side, efterfølgende fejl:

CS0246: The type or namespace name 'tradebox' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?) tradebox t = (tradebox)(Parent.Parent).FindControl("Right").FindControl(tradeboxid);

Fejlen forsvinder hvis jeg sletter Temporary asp.net files

tradebox er en usercontrol som er oprettet og ligger i projektet.
Projektet compiles uden problemer.

Er der nogen der har haft sådan en fejl før eller har en ide til hvad jeg skal jeg gøre ved det ?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
02. juni 2008 - 14:36 #1
Ingen forslag ?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
11. juni 2008 - 21:14 #2
Det lader til at jeg har fundet en løsning. Det kunne jo være der var andre der var rendt ind i samme issue :-)
Det virkede som om code behind filen blev compilet inden usercontrollen, og derfor ikke kendte til den. Efter at have grublet lidt, var løsningen nærmest åbenlys, jeg tilføjede bare klassen som partial i codebehind filen. Da klassen er partiel søges der efter andre filer som inderholder den samme klasse, og vupti ...
Problem solved :-)