Avatar billede sploof Nybegynder
30. maj 2008 - 21:52 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af "Linksys WAP54G"

Hejsa.

Jeg har lige fået en Linksys WAP54G, men kan ikke rigtig finde ud af at sætte den op.

Jeg har sat den til, så alt lyser, og smidt cd'en i. Men jeg bliver ved med at få denne meddelse, når jeg vil installere via cd'en der er med. "Network card error".

Jeg er lidt af en kegle til det her, så en lille walktrough ville være rar. :)

på forhånd tak.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 22:07 #1
network card error , har du tændt for dit trådløse netkort?
Avatar billede sploof Nybegynder
30. maj 2008 - 22:21 #2
øh hvor gør man det? Har lige installeret "Intel PROset Wireless" på min zepto. Troede det var nok...? Hvor tænder man det henne?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 22:43 #3
på nogen af dem sidder der en skydeknap, på andre sidder der en trykknap og atter andre har det siddende på tastaturet (fn + en eller anden knap)

hvilken zepto har du?
Avatar billede sploof Nybegynder
30. maj 2008 - 22:51 #4
Jeg har en Zepto 6625WD
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 23:13 #5
så skal du lige kigge på den lille skydeknap forest til venstre på maskinen
Avatar billede sploof Nybegynder
30. maj 2008 - 23:17 #6
Ok, Det gør ingen forskel. Den kommer stadig med samme fejl.
Avatar billede sploof Nybegynder
30. maj 2008 - 23:20 #7
Der står godt nok også (når jeg åber Intel PROset Wireless) at "Driveren er ikke installeret".??
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 23:40 #8
så må du jo lige prøve at inst. den igen
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 23:40 #9
når det virker skulle der gerne komme lys i den lille almpe nede ved skydeknappen
Avatar billede sploof Nybegynder
30. maj 2008 - 23:41 #10
Prøvede lige at genstarte computeren, og nu kommer programmet med denne besked "Intel Proset Wireless sotware kunne ikke detektere en understøttet trådløs adapter. Installer en understøttet adapter".
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 23:41 #11
hmmmm,,,,,,,,,,,, almpe --> lampe
Avatar billede sploof Nybegynder
30. maj 2008 - 23:41 #12
Der er lys i lampen ved knappen.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
30. maj 2008 - 23:42 #13
ok, og det er ikke et zepto kort der er iden istedet for??
Avatar billede sploof Nybegynder
31. maj 2008 - 00:02 #14
zepto kort?
Avatar billede sploof Nybegynder
31. maj 2008 - 00:05 #15
Jeg kan se på min faktura fra den gang jeg købte den, at der skulle være et "Zepto Z-pro 300Mbit BGN" netværkskort i den.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
31. maj 2008 - 00:15 #16
så hvorfor er det så at du instalerer intel pro wireless *blink blink

afinstaller intel softwaren og installer zeptodriveren istedet for
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
31. maj 2008 - 00:17 #17
Avatar billede sploof Nybegynder
31. maj 2008 - 00:39 #18
samme resultat :(
Avatar billede 383ci Nybegynder
31. maj 2008 - 22:20 #19
Har selv døjert UFATTELIGT med trådløst i en Zepto maskine. Det tog flere måneder inden den kom op at køre. Med samme netkort som det i din.
På min var det driveren der ikke var rigtig, selvom den kom fra Zepto og jeg hentede den nyeste på deres ftp. Det virker ikke. På min gik det også ud over Bluetooth.
Jeg installerede XP helt forfra og opdatede alt med driveragent.com så spiller det.
Opgiv Zepto support.
Avatar billede sploof Nybegynder
01. juni 2008 - 22:31 #20
Tak for tippet.

Men der er måske ikke meget andet at gøre end at geninstallere windows, og bruge $30 for at få det til at virke? :(
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. juni 2008 - 23:03 #21
"Opgiv Zepto support." ????????????
jeg har kun gode erfaringer med zepto's support

prøv lige at åbne enhedshåndtering ( start --> kør --> devmgmt.msc )
find dit trådløse kort, h.klik og vælg fjern. genstart nu maskinen og se om ikke det hjælper (den burde selv installere driveren når den starter, hvis ikke så gør det selv)
Avatar billede sploof Nybegynder
02. juni 2008 - 00:03 #22
Stadig ingen forbindelse :(
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
02. juni 2008 - 00:20 #23
er der nogen fejl i enhedshåndtering?
Avatar billede sploof Nybegynder
02. juni 2008 - 00:38 #24
Nej, kortet er under "netværkskort" som før.
Avatar billede 383ci Nybegynder
02. juni 2008 - 08:34 #25
Zepto support er såmen meget flinke og hjælpsomme. Men de kunne ikke lure den fejl med netkortet.
Selvom de havde den til reperation flere gange. Jeg købte den med Windows og forudsatte således det virkede. De testede med en anden harddist end min, så er det klart de aldrig finder fejlen. De ville IKKE høre tale om maskinne fejlede, men jeg fik alverdens snak om at min internet forbindelse fejlede osv. Det selvom jeg havde min gamle bærbatre stående lige ved siden af, og her virkede alt, men nej, Zepto fejler IKKE.
De ville ikke tage maskinen retur eller udbetale godtgørelse.
Men fred med det, for mit vedkommende tog det næsten 3 måneder, med deres hjælp, at få en maskine der virker.
Eller rettere, uden deres hjælp. De ville jo ikke teste harddisken, så det virkede først da jeg selv installerede Windows og hentede driverne, IKKE på Zepto, men på driveragent.
Avatar billede 383ci Nybegynder
02. juni 2008 - 08:50 #26
Jeg ville overveje at sende den retur inden for returretten n(14 dage), hvis ikke det hjælper at geninstallere og hente driverne et andet sted. Ellers riskere du at sidde med en maskien de ikke kan finde dne fejl og til sidst ender med at opkræve dig penge i fejlfinding for. Fordi de ikke tester med din harddisk og IKKE vil det.
Avatar billede sploof Nybegynder
28. april 2011 - 17:38 #27
Hej cool_m_f,

Du må meget gerne smide et svar, så du kan få dine point.

Mvh
Sploof
Avatar billede sploof Nybegynder
23. maj 2011 - 18:57 #28
...
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester