Avatar billede canzer Nybegynder
02. juni 2008 - 14:32 Der er 1 kommentar

Virtual Netværk greyed - Vmware Server linux inst.

Hey all

Jeg prøvet at installere vmware server på min linux box og det virker sådan set også fint nok.. Jeg valgte først ikke at hive netværk på den men tilføjede det detefter. Nu vil jeg så gerne natte nogle porte så jeg kan remote til den men det går sgu ikke helt som jeg gerne vil.. Når jeg forsøger at få adgang til Virtual network settings i vmware consolen så er den grå... Jeg forstår ikke helt hvorfor..? - Nogen der har haft dette problem ?
Avatar billede langbein Nybegynder
03. juni 2008 - 12:54 #1
Tja, litt på sparket uten å sjekke noe ..

Hvis det er snakk om å connecte til host system som vmware kjører på så settes vel ikke det via vmware console. Dette settes opp i host system uten at dette berører vmware server. Tilsvarende så man også sette opp en ip i host system hvis man ønsker admin tilgang. Det stemmer jo da også det du sier, at uten at man først har tilordnet en ip i host system, så kan man heller ikke få logget på vmware console fra en annen maskin.

Når det er snakk om å tilordne virtuelle kort, ip'er og slikt for kontakt til de virtualle serverne så gjøres dette fra vmware console.