Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
02. juni 2008 - 20:20 Der er 9 kommentarer

Kan tråløs-router viderfordele internet?

Hej!

Jeg har en bærbar PC, som har adgang til trådløst-internet, men dette internet kan jeg ikke "røre".
Jeg har min egen trådløse-router på mit værelse, -Hvis jeg nu sætter den i min PC, kan den så tage internettet fra min PC og videre-fordele til andre enheder?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juni 2008 - 20:26 #1
kan du ikke bare sætte et trådløst netkort i din pc, du kan nemlig ikke sætte routeren i pc'en
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
02. juni 2008 - 20:41 #2
Kan man ikke sige "lad andre computere gå på nettet via denne computers" ved at sætte routeren i mit LAN-stik ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juni 2008 - 20:46 #3
Det er ikke helt sådan det hvirker. Hvis din stationære pc har forbindelse til internettet f.eks. via kabel OG den har et trådløst netkort, så kan din pc virke som et trådløst accesspoint eller router, man så skal den være tænt altid.

Du kan ikke sætte routeren ind i pc'en, men har pc'en forbindelse kan den virke som router
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
02. juni 2008 - 20:50 #4
Så svaret er at jeg ikke kan sætte routeren til min PC og videre-sende internettet?
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. juni 2008 - 22:04 #5
det kommer an på hvad du mener. Dybest set er det noget vrøvl at sætte en router til en computer. I virkeligheden er en router en lidt simpel computer og du sætter vel heller ikke en computer til en computer. du forbinder computere med hinanden og du kan sagtens forbinde en computer til en router, det gør du jo allerede med den trådløse bærbare, hvorfor forbinder du så ikke bare din stationære til routeren med et trådløst netkort ligesom med den bærbare..

Hvor mange maskiner du kan have på din internetforbindelse afhænger af dit abonnement og ikke af hverken din computer eller din router (hvis denne kan NATte).
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
03. juni 2008 - 20:50 #6
Jeg tror vi misforstår hinanden lidt.

Det er fordi min bærbar er koplet på tråløst internet med kode som jeg ikke kan logge på med mobilen.

Derfor spørg jeg om jeg kan sætte en anden tråløs router til min bærbar der kan videre-sende internettet? (Hvis man går ind i "Egenskaber" i "Lan-forbindelse" kan man sætte flueben ved "tillad andre computere at koble sig på internettet via denne computer...."
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juni 2008 - 20:30 #7
jeg forstår nu at du formentlig vil kunne gå på internette med f.eks. en mobiltelefon via din bærbare.

Svaret på det er at det tekniskt godt kan lade sig gøre, men at det kraftigt kommer an på hvilken telefon du har, hvilket abonnement du har hvilke andre enheder du har. Helt enkelt bør du kontrollerer om din mobil kan gå på internettet via en computer og hvilket udstyr der skal til. For det meste sætter man mobilen i en vugge (det hedder den dims man tilslutter mobiltelefonen til) og denne forbindes så til den bærbare

Om andre enheder kan tilsluttes kommer helt an på hvilke enheder vi taler om
Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
04. juni 2008 - 22:47 #8
Jeg har en iPhone, med wifi, kan tage internet fra min en trådløs router der tager internettet fra  min com?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juni 2008 - 00:01 #9
din Iphone bør kunne gå på internettet via din trådløse router uden at der skal en computer blandes ind i det. Der kan være tale om abonnementsproblemer hvis din router ikke er sat op til NAT og du kun har en fast IP adresse, men er det bare en lidt nyere model så skulle det ikkegive problemer