Avatar billede futurefreak Nybegynder
11. juni 2008 - 15:19 Der er 5 kommentarer

Et sikkert og rimelig i pris webhotel til brug af SMF forum

Hej E

Vi leder efter et nyt webhotel som kan give os en god sikkerhed, da vores nuværende webhotel ikke er sikkert nok. Vi er blevet hacket 2 gange og vores index side blev ændret og der blev uploadet en mappe med en spammailscript som gjorte vores siden nu er lukket helt ned.
Sidste gang diskuterede jeg med supporten som mente det var vores skyld og vi skulle opdatere vores SMF forum til det nyeste og det blev så gjort.
Nu er den gal igen og vi gider ikke www.web10.dk mere.

Derfor leder vi efter et godt/sikkert/stabilt webhotel i prisklassen 20-40.-/mdr og som understøtter PHP/MySQL og har webmail, FTP, flere emailkontier, god support. osv.

Hvad anbefaler I ?

Mvh
Avatar billede bjornicle Nybegynder
11. juni 2008 - 15:37 #1
Jeg vil tro at det faktisk er jeres egen skyld, det er det ihvertfald for det meste. Standard forums er ofte meget hullede og hackere ynder at gaa efter disse. I vil derfor nok blot flytte jeres problemer frem for at fixe dem.

Det kan dog selvfoelgelig ogsaa vaere at det faktisk er webhostens skyld, og saa gaelder det bare om at komme vaek.
Avatar billede futurefreak Nybegynder
11. juni 2008 - 16:03 #2
bjornicle >>

Oki, så du mener at SMF forum generelt er usikre?
Jeg kan forstå at det første gang måske er vores skyld, men når alt er opdateret og rettet og det stadig sker - hva' så?
Vil sådan en brist også tillade en hacker at oploade en hel mapp med indeholden script som spammer aol.net?
Hvordan vil du evt. "fixe" det?

Nå, men spm. løs på om der findes andre og bedre webhoteller som i det mindste kan fortælle os hvor der vil være en fejl. Eller forsøge at hjælpe os istdet bare for at lukke det hele ned uden forklaring.

Det er svært at påvise at det er webhotellet som er skyld i bristen og de vil jo nok aldrig indrømme det offentligt.

vh
Avatar billede bjornicle Nybegynder
11. juni 2008 - 16:41 #3
Forums er som regel mere sikre end hjemmebrygget software, men problemet er at fordi der er saa mange der benytter det, er det et yndet maal for hackere, da de derved kan inficere mange paa kort tid.
Jeg kan se at den seneste opdatering er fra april, for version 1.1.5, som jeg vil gaa ud fra at I benytter. Hvis I har opdateret efter dette, burde jeres forum vaere helt opdateret.
Hvis nu det ikke er dette som er problemet kan det vaere andet software I bruger (hvis noget).
Det kan ogsaa vaere daarlig password sikkerhed (jeg vil foreslaa et password paa min 14-16 tegn) eller en af jer kan have faaet en keylogger installeret og derved er der blevet givet adgang til jeres site.

Indgangene er mange og det kan nogle gange vaere svaert at sige hvordan de er kommet ind. Der vil nogle gange vaere logfiler der kan vise hvordan folk er kommet ind paa serveren, f.eks. ftp logs, men naar I nu betaler 20-40 kr paa maaned, er det begraenset hvor lang tid en hosting udbyder gider at have en mand til flere hundrede i timen til at kigge paa jeres problem. Derfor er det nemmere at lukke det ned og rense ud i det hele, og saa maa I selv rette jeres sager.

Hvis nu det er fordi der er gammel software paa serveren som udbyderen ikke har faaet opdateret, er I ikke de eneste der er ramt, og saa kan I bare checke om nogle af de andre webs paa samme server ogsaa har problemer.

Som regel har dem der udbyder en given tjeneste en hvis expertise indenfor dette (selvfoelgelig ikke altid) og jeg har ikke erfaring med web10, men vil tro at de nok ved hvad de snakker om, og de har faktisk ikke den store interesse i at skjule hvis de selv havde noget uddateret software installeret. Saa ville de bare sige "ups, vi fik sgu ikke opdateret, men her har I 2-3 maaneders gratis hosting som undskyldning" og saa ville du nok have taenkt "damn, det er surt, men folk fejler, og kanon service at jeg fik gratis hosting"

Men nu skal jeg nok stoppe :)
Haaber I finder en god loesning I er glade for
Avatar billede futurefreak Nybegynder
11. april 2009 - 21:14 #4
Nogen der vil besvare så vi kan lukke spørgsmålet? :-)
Avatar billede akyhne Nybegynder
23. maj 2009 - 03:12 #5
Lidt sent at svare, men bedre sent end aldrig:
Standard fora såsom phpBB & SMF vil altid være sårbare overfor hackere. Hvorfor? Hvis man kan hacke et forum af en bestemt type, har man i princippet hacket dem alle.
For SMF's vedkommende, findes der masser af modificeringer der gør de enkelte fora betydeligt sværere at hacke. Du skal dog selv tage initiativ til at installere en eller flere af disse for at beskytte dit forum.