Avatar billede mickelp Nybegynder
13. juni 2008 - 22:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Streame audio/netradio over webhotel?

Jeg har webhotel hos one. Og de sagde gennem support at det var muligt at streame en netradio gennem dem. Nu tænker jeg bare, hvordan sættes hotellet så op?
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
13. juni 2008 - 23:12 #1
Har du spurgt om det i din samtale med one? :)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
13. juni 2008 - 23:15 #2
Du skal samtidig også huske på at hvis du:

Spiller musik med copyright på, skal du betale afgift til gramex og koda.
gramex.dk
koda.dk
Avatar billede mickelp Nybegynder
14. juni 2008 - 00:02 #3
Kender skam til det hele.

Spurgte om audio streaming var muligt og tilladt? Ikke hvordan man gjorde. Det er dét jeg spørger jer om ;)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
14. juni 2008 - 11:22 #4
Jeg kender kun en måde, og det er ved at hente shoutcast server samt plugin til winamp, og streame musik via winamp..
Avatar billede mickelp Nybegynder
14. juni 2008 - 14:29 #5
Kender godt måden. Men jeg bruger virtual dj og ville gerne køre over server istedet for selv at hoste. Det kommer man ingen vegne med jo.
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
14. juni 2008 - 14:45 #6
Jeg tvivler stærkt på at du kan få en server op på din one.com server.. Det har jeg aldrig hørt om før
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
14. juni 2008 - 14:50 #7
Hvis man kan, og du får sat det hele op, så vil dit webhotel meget hurtigt blive lukket ned igen..

For one.com tillader ikke at deres kunder bruger særlig meget trafik, og det vil du komme til med din netradio
Avatar billede mickelp Nybegynder
14. juni 2008 - 22:35 #8
Skrev længere oppe jeg har skrevet med supporter og at netradio osv var tilladt. Ydermere fortalte han jeg havde ubegrænset båndbredde. Så den holder ikke helt :)
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
14. juni 2008 - 22:58 #9
Nu er problemet bare at jeg taler af ren erfaring :)
Helt korrekt, de siger man har ubegrænset båndbredde, men så snart du bruger lidt for meget trafik om dagen - så lukker de dig ned.

Deres undskyld vil være at du brugte så meget trafik at det begyndte at skabe gener for andre kunder. De lukker dig, og du får dine penge tilbage - sådan er det bare :)

Og du vil bruge megen trafik med live streaming af netradio.
Lad os sige du har sat kvaliteten på 128 kbps, og du har fx. 30 lyttere.
Du spiller en sang på 3 minutter. altså 180 sekunder.

180x128x30 = 691200 kb, vil du bruge ved 30 lyttere.
691200 / 1000 = 691,2 mb trafik for en sang på 3 minutter
(sådan er det hvis jeg har regnet det rigtigt ud)
Avatar billede mickelp Nybegynder
16. juni 2008 - 11:50 #10
Regner ikke med så mange lyttere heller, men ved hvor du vil hen med det. Og regnestykket ser skam rigtigt ud hehe.

Vil bare se hvordan det kan lade sig gøre
Avatar billede mickelp Nybegynder
18. juni 2008 - 19:08 #11
lukket
Avatar billede supersquirrel Nybegynder
18. juni 2008 - 19:14 #12
Der hvor jeg vil hen, er at selvom du får det til at virke somehow, så vil du hurtigt blive lukket ned igen :)))