Avatar billede tigertool Nybegynder
14. juni 2008 - 17:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Replace i HTML, reg ex?

Hej,

Jeg henter noget HTML fra en database. Jeg har brug for at modificere denne HTML - og jeg kan ikke lige gennemskue hvad den bedste løsning er.

I en mængde HTML skal jeg have byttet om på noget i en <table> - og kun i <table>.

Eksempel før:
<table prevstyle="border: 0px none;" style="border: 1px dashed #AAAAAA;">

Eksempel efter:
<table style="border: 0px none;" prevstyle="border: 1px dashed #AAAAAA;">

Bemærk at prevstyle og style også forefindes andre steder - og kun skal ændres i <table>.

Hvordan klarer jeg dette bedst?
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2008 - 19:07 #1
<ole>

Hvis du insisterer på at skrive invalid HTML, kan det gøres med:
    $s = preg_replace("/<table(.*?)(prevstyle=\"(?:.*?)\")(.*?)(style=\"(?:.*?)\")(.*?)>/i", "<table$1$4$3$2$5>", $s);

Den bytter om på de to attributter i table-tags, men rører ikke andet i tag'et

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2008 - 19:09 #2
- og nu ved du forøvrigt også, hvorfor man aldrig lægger markup kode i databasen  ;o)
Avatar billede masik7 Nybegynder
15. juni 2008 - 12:33 #3
Er der en attribut, der hedder prevstyle? Den har jeg i hvert fald ikke hørt om før
Avatar billede tigertool Nybegynder
15. juni 2008 - 12:35 #4
Ole, din reg ex bytter om på placeringen af prevstyle og style,

altså
Eksempel før:
<table prevstyle="border: 0px none;" style="border: 1px dashed #AAAAAA;">

Eksempel efter:
<table style="border: 1px dashed #AAAAAA;" prevstyle="border: 0px none;">

- dog er det ikke helt det jeg efterspørger. Det er kun attribut-navnet der skal ændres - indholdet skal forblive. Hvis du ser i mit første indlæg vil du se at indholdet af prevstyle og style er byttet om. Det er det ikke i din reg ex.
Avatar billede masik7 Nybegynder
15. juni 2008 - 12:36 #5
Hov nej det er der vel ikke..
Avatar billede tigertool Nybegynder
15. juni 2008 - 12:38 #6
masik7 -> nej, det er et eller andet latterligt CMS der har digtet prevstyle - og jeg har ikke mulighed for at påvirke indholdet der bliver gemt i databasen.. så jeg bliver nød til at forholde mig til det ;)
Avatar billede masik7 Nybegynder
15. juni 2008 - 12:49 #7
Okay :)
Avatar billede tigertool Nybegynder
03. maj 2009 - 18:11 #8
Fandt aldrig en løsning