Avatar billede natsprinter Nybegynder
19. juni 2008 - 15:41 Der er 1 løsning

Hjælp ønskes til udformning af sql sætning

Mit ønske er at udvælge de svarID som er afgivet senest og sammen med de nødvendige data.

svarID kan indeholde mange ens id fordi det refererer til svar der er givet til den unikke beskedID. Kan godt se jeg burde have lagt det i to tabeller, men sådan er det desværre ikke lavet :-(

Min SQL ser således ud:

select distinct svarID, beskedID, afsender, modtager, besked from mail_main where afsender = 965 order by dato desc, tid desc LIMIT 20, 20

Det giver ikke fejl i databasen, men logikken må være forkert, for jeg får ikke et korrekt recordsæt som er sorteret med den nyeste post øverst, valgt ud fra distinct svarID
Avatar billede natsprinter Nybegynder
20. juni 2008 - 11:56 #1
Problemet er løst ved at skifte distinct ud med group:

SELECT svarID, beskedID, afsender, modtager, besked FROM mail_main WHERE afsender = 965 GROUP BY svarID ORDER BY beskedID DESC LIMIT 20, 20