Avatar billede soeren_soelv Novice
02. juli 2008 - 22:26 Der er 1 løsning

Indsætte data i MS SQL database

Hej...

Jeg er ved at lave en makro der eksporterer data fra et excel ark til en MS SQL database:

Jeg har fikset nedenstående VB kode, men den giver lidt problemer. Jeg har en ide om at jeg ikke kan køre en løkke på min indsætData sub. Jeg får en fejl det hedder "Denne handling kan ikke udføres, fordi dataene bliver opdateret i baggrunden" - har prøvet at sætte ".Refresh BackgroundQuery" til False, hvilket forårsager yderigere problemer. Jeg kan fint eksporterer en række ved at benytte min indsætData sub, men jeg skulle gerne eksporterer samtlige rækker i Ark1. Er den nogen det kan hjælpe mig med en løsning????

Sub exportData()
Dim var, ræk

    ActiveWorkbook.Sheets("Ark1").Activate
    antalræk = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row

    For ræk = 1 To antalræk
        datoC = Cells(ræk, 1)
        If datoC = "" Then
            Exit For
        End If

        indsætData (ræk)

    Next ræk

End Sub

Sub indsætData(ræk)
        With Selection.QueryTable
        .Connection = _
        "ODBC;DSN=XXX;UID=XXX;PWD=XXXX;APP=Microsoft Office 2003;WSID=DKSBKL152;DATABASE=XXX"
        .CommandText = Array( _
        "INSERT INTO Sølvdata.Søren.Polaris (Polaris.Felt1, Polaris.Felt2, Polaris.Felt3, Polaris.Felt4) VALUES ('" & Cells(ræk, 3) & "','" & Cells(ræk, 4) & "' , '" & Cells(ræk, 2) & "', '" & Cells(ræk, 1) & "')" _
        )
        .Refresh BackgroundQuery:=True
    End With
End Sub
Avatar billede soeren_soelv Novice
08. juli 2008 - 22:03 #1
Lukket. Benyttede ADODB.Connection.