Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2008 - 22:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

WinXP død pga vsmon.exe/zone alarm?

Jeg har en WinXP Prof installation, service pack 3 og Office 2007. Desuden bruger jeg gratis ZoneAlarm firewall. Pludselig kan min PC ikke starte op længere. Lige inden win login sekvensen er afsluttet og skrivebordet vises, kommer en alert-box hvor der står "Validation  failed for vsinit.dll" og noget med at der er en fejl i Windows\system32\zonelabs\vsmon.exe. Jeg har selvfølgelig googlet denne  fejl, men alle løsningsforslag er baseret på at man kan komme ind i Windows og det kan jeg netop ikke. Derfor besluttede jeg at flytte mine filer til mit andet drev og give system-drevet kniven, men det kan jeg heller ikke få lov til. Jeg får at vide at adgang er nægtet til filerne, så jeg kan ikke få lov at kopiere dem vha de gamle DOS-kommandoer. Igen google google...Og selvfølgelig kan man ændre adgangsrettigheder til filerne....fra Windows...hvor jeg stadig ikke kan komme ind.
Er der nogen der kan hjælpe med dette problem? Allerhelst vil jeg selvfølgelig gerne slippe for at formattere....men hvis jeg ikke kan slippe for dette , så kunne det jo være rart hvis jeg kunne sikkerhedskopiere mine post-filer mm...
På forhånd tak
06. juli 2008 - 23:11 #1
Fejlsikker tilstand ?
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2008 - 07:12 #2
Der er en del forskellige muligheder for opstart i fejlsikker tilstand, for opstart i sidst kendte funktionelle tilstand osv, har prøvet dem alle men det samme sker. Lige før skrivebordet skal vises genstarter maskinen...
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2008 - 09:08 #3
En update til problemet : Jeg har forsøgt at reparere min XP vha install-CD'en, men det ændrede ikke noget. Maskinen crasher igen lige efter "Windows startes.."-skærmen.
Hvis jeg under mulighederne for sikker genstart vælger metoden "genstart ikke ved systemfejl" så kan jeg se, at jeg efter "Windows startes"-skærmen får en blå (uha) fejlskærm, der siger :
Stop: c000021a {fatal systemfejl}
Systemprocessen windows logon proces afsluttede uventet med status 0xc0000005 (0x00000000 0x00000000)
Systemet er blevet lukket.
Jeg frygter lidt at det måske er min HD, der er stået af?!
Avatar billede gratis Nybegynder
07. juli 2008 - 18:22 #4
det første resultat man for når man googler 0xC0000005 fejlen er denne site:
http://www.updatexp.com/0xC0000005.html ta et kig på den.
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2010 - 17:07 #5
svar