Avatar billede emma-sofie Nybegynder
07. juli 2008 - 00:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TV med digital modtagelse - vigtigt

Hej alle

Kan I hjælpe mig med et hurtigt svar ?

Jeg står og skal bestille et fjernsyn.
Det skal være hvidt, omkring 23 tommer og så skal det være med "digital" modtagelse....

- og her er det, jeg er lidt på bar bund - vedr. digital modtagelse.
Jeg vil købe et SAMSUNG LE23R86W eller LE23R81W - MEN: Kan nogle af dem modtage digitale signaler ???
Jeg kan altså ikke lige gennemskue forkortelserne ;-)

Nogen der kan hjælpe mig ??

På forhånd tak
Avatar billede japping Nybegynder
07. juli 2008 - 00:48 #1
du fnder info her: http://www.dr.dk/digitalttv/html/spoergsmaal_og_svar/faq17.asp

OG

Kan man købe et tv med indbygget dekoder?

Ja, nogle af de nyeste fladskærmsfjernsyn har indbygget en dekoder til at modtage DVB-T signal - som er den internationale betegnelse for signalet på det jordbaserede sendenet. Disse fjernsyn kaldes også IDTV.
Avatar billede AnyFellow Mester
07. juli 2008 - 08:41 #2
Har du kabeltv, skal du have en med DVB-C.