12. juli 2008 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC kan se router, men ikke internettet

Jeg har en trådløs router, hvortil jeg har koblet 2 PC'er. Jeg startede med at have problemet trådløst, men for at nedbringe fejlmulighederne er begge nu koblet til routeren med netværkskabler. PC nr. 1 kan fint koble sig på routeren, og derfra videre ud på internettet. PC nr. 2 kan kun koble sig på routeren, men ikke videre ud på internettet. Begge PC'er sat op til automatisk at hente IP-adresse og DNS-server. Fra PC nr. 2 kan jeg ikke pinge den DNS-server, som min internetudbyder har tildelt mig, men det kan jeg godt fra PC nr. 1. Jeg kan godt pinge routeren og PC nr. 1 fra PC nr. 2. Hvad kan problemet være?
Avatar billede giorgio Nybegynder
13. juli 2008 - 08:51 #1
Hvordan har du sat din forb. op? i XP har man muligheden for at vælge at ens PC kører igennem en anden PC for at gå på internettet.

Hvis det er XP du har ville jeg prøve at køre "Guiden Netværk" igen
13. juli 2008 - 23:23 #2
Det har jeg prøvet, men det hjalp ikke.
Avatar billede giorgio Nybegynder
14. juli 2008 - 09:50 #3
Har du en firewall installeret eller noget andet? som du kan prøve at slå fra. prøv også evt. i fejlsikret tilstand for at se om der er hul igennem der.
Avatar billede erp Nybegynder
18. juli 2008 - 23:09 #4
Prøv at checke hvad din default gateway / standard route står til på den pc der IKKE virker - skal være det samme som på den der virker.
Hvis gateway'en enten er forskellig fra, eller mangler, har du fundet årsagen.
04. august 2008 - 09:13 #5
Jeg reinstallerede Windows XP, og det løste problemet. Der var ikke sat gateway op på nogen af PC'erne. Ved ikke helt hvad problemet var, men nu virker det. Tak fordi I prøvede at hjælpe mig.