Avatar billede JenZen Novice
18. juli 2008 - 17:56 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

loop i asp med data fra sql

Her er min kode:

<%
        Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
        conn.Open "Provider=SQLOLEDB; Data Source =WEBSERVER\SPC; Initial Catalog = STS_trm_1846091006; User Id = soeg; Password=soeg"

SQL = "SELECT * FROM Docs WHERE (DirName LIKE '%kvalitet%') AND (Extension = 'DOC' OR Extension = 'XLS' OR Extension = 'VSD' OR Extension = 'MHT') AND (LeafName LIKE '%projekt%')"

Set Rs = Conn.Execute(SQL)

If Rs.EOF Then
    Response.Write "<pre>Ingen dokumenter passer til søgningen</pre>" & vbcrlf
Else

    Response.Write "<table cellspacing='1' cellpadding='2' border='0' width='100%'>" & vbcrlf
    Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
    Response.Write "        <td style='border-bottom: 1px solid #808080;'><font face='Verdana' size='1' color='#808080'>Dokumentnavn</font></td>" & vbcrlf
    Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

    Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td><font face='Verdana' size='1' color='#000000'>" & Rs("Leafname") & "</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

        Rs.MoveNext

    Response.Write "</table>" & vbcrlf

End If
Set Rs = Nothing
%>

Den viser mig kun ét resultat der indeholder projekt, og jeg ved der er 3 er det fordi den ikke looper eller hvad ?
HJÆLP
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:03 #1
Yep..

Sådan:

do while not rs.eof

    Response.Write "<table cellspacing='1' cellpadding='2' border='0' width='100%'>" & vbcrlf
    Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
    Response.Write "        <td style='border-bottom: 1px solid #808080;'><font face='Verdana' size='1' color='#808080'>Dokumentnavn</font></td>" & vbcrlf
    Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

    Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td><font face='Verdana' size='1' color='#000000'>" & Rs("Leafname") & "</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

        Rs.MoveNext

loop
    Response.Write "</table>" & vbcrlf
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:03 #2
Rettelse:

do while not rs.eof

    Response.Write "<table cellspacing='1' cellpadding='2' border='0' width='100%'>" & vbcrlf
    Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
    Response.Write "        <td style='border-bottom: 1px solid #808080;'><font face='Verdana' size='1' color='#808080'>Dokumentnavn</font></td>" & vbcrlf
    Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

    Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td><font face='Verdana' size='1' color='#000000'>" & Rs("Leafname") & "</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

    Response.Write "</table>" & vbcrlf

        Rs.MoveNext
loop
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:04 #3
Jeg går ud fra, at den skal oprette en hel tabel, for hver projekt i databasen..
Avatar billede JenZen Novice
18. juli 2008 - 18:07 #4
Kan du ikke lige prøve at sætte det der ind i mind kode så det bliver rigtig ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:22 #5
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Open "Provider=SQLOLEDB; Data Source =WEBSERVER\SPC; Initial Catalog = STS_trm_1846091006; User Id = soeg; Password=soeg"
SQL = "SELECT * FROM Docs WHERE (DirName LIKE '%kvalitet%') AND (Extension = 'DOC' OR Extension = 'XLS' OR Extension = 'VSD' OR Extension = 'MHT') AND (LeafName LIKE '%projekt%')"

Set Rs = Conn.Execute(SQL)
If Rs.EOF Then
    Response.Write "<pre>Ingen dokumenter passer til søgningen</pre>" & vbcrlf
Else
    Do While Not rs.eof
        Response.Write "<table cellspacing='1' cellpadding='2' border='0' width='100%'>" & vbcrlf
        Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td style='border-bottom: 1px solid #808080;'><font face='Verdana' size='1' color='#808080'>Dokumentnavn</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf
        Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td><font face='Verdana' size='1' color='#000000'>" & Rs("Leafname") & "</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf
        Response.Write "</table>" & vbcrlf
    Rs.MoveNext
    Loop
End If
rs.close
Set Rs = Nothing
conn.close
Set conn = nothing
%>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:24 #6
Jeg ved ikke om det er bedre, men man kan bruge følgende SQL sætning:

SQL = "SELECT * FROM Docs WHERE (DirName LIKE '%kvalitet%') AND Extension in ('DOC','XLS','VSD','MHT') AND (LeafName LIKE '%projekt%')"

Som du kan se, har jeg forkortet din Extension del.

Hvis du vælger den korte udgave, skal du bare erstatte nuværende SQL-linie med den korte udgave.
Avatar billede JenZen Novice
18. juli 2008 - 18:31 #7
Meget smartere med den korte udgave, nu mangler jeg kun én ting:

Outputtet nu ser således ud:

Dokumentnavn
__________________________________
Projekt 1
Dokumentnavn
__________________________________
Projekt 2
Dokumentnavn
__________________________________
Projekt 3

Jeg kunne meget godt tænke mig outputtet således:

Dokumentnavn
__________________________________
Projekt 1
Projekt 2
Projekt 3
Projekt 4

Med hveranden tabel i grå hvis du forstår?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:35 #8
Din SQL-del skal ikke ændres.

Jeg går ud fra, at du kan finde ud af at erstatte korrekt del, når jeg giver dig følgende kode :-)

Set Rs = Conn.Execute(SQL)
If Rs.EOF Then
    Response.Write "<pre>Ingen dokumenter passer til søgningen</pre>" & vbcrlf
Else
        Response.Write "<table cellspacing='1' cellpadding='2' border='0' width='100%'>" & vbcrlf
        Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td style='border-bottom: 1px solid #808080;'><font face='Verdana' size='1' color='#808080'>Dokumentnavn</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

    Do While Not rs.eof
        Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td><font face='Verdana' size='1' color='#000000'>" & Rs("Leafname") & "</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf
    Rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write "</table>" & vbcrlf
End If
rs.close
Set Rs = Nothing
conn.close
Set conn = nothing
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:37 #9
Det var det med "hel tabel" jeg skrev i 18/07-2008 18:04:33.. :-)

Ændringen i 18/07-2008 18:35:31 er ikke teste med hensyn til udskriften..
Avatar billede JenZen Novice
18. juli 2008 - 18:38 #10
smukt, nu mangler jeg bare hver anden linie i grå :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:41 #11
Sådan?:

Set Rs = Conn.Execute(SQL)
If Rs.EOF Then
    Response.Write "<pre>Ingen dokumenter passer til søgningen</pre>" & vbcrlf
Else
        Response.Write "<table cellspacing='1' cellpadding='2' border='0' width='100%'>" & vbcrlf
        Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td style='border-bottom: 1px solid #808080;'><font face='Verdana' size='1' color='#808080'>Dokumentnavn</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

    Dim color
    color = "#808080"
    Do While Not rs.eof
        If color = "#808080" Then
            color = "#000000"
        Else
            color = "#808080"
        End if
        Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td style='border-bottom: 1px solid " & color & ";'><font face='Verdana' size='1' color='#000000'>" & Rs("Leafname") & "</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf
    Rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write "</table>" & vbcrlf
End If
rs.close
Set Rs = Nothing
conn.close
Set conn = nothing
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:42 #12
Svar.
Avatar billede JenZen Novice
18. juli 2008 - 18:49 #13
Jeg mente nu at hver anden tabels udfyld er grå

Således:

<table border="0" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
    <tr>
        <td>Projekt 1</td>
    </tr>
    <tr>
        <td bgcolor="#C0C0C0">Projekt 2</td>
    </tr>
    <tr>
        <td>Projekt 3</td>
    </tr>
    <tr>
        <td bgcolor="#C0C0C0">Projekt 4</td>
    </tr>
</table>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:52 #14
Ahh.. jeg troede at "linie" var "________________" på din skitse..

Så skal du bare erstatte

"<td>"

med

"<td bgcolor='" & color & "'>"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:54 #15
Du vælger farverne her:

        If color = "#808080" Then
            color = "#000000"
        Else
            color = "#808080"
        End if

Erstat evt "#808080" med "#C0C0C0", og "#000000" med "#FFFFFF" hvis baggrunden er hvid.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:56 #16
Hvis du ikke vil vælge farve, til den farve der ikke er grå, kan du gøre sådan her:

Set Rs = Conn.Execute(SQL)
If Rs.EOF Then
    Response.Write "<pre>Ingen dokumenter passer til søgningen</pre>" & vbcrlf
Else
    Response.Write "<table cellspacing='1' cellpadding='2' border='0' width='100%'>" & vbcrlf
    Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
    Response.Write "        <td style='border-bottom: 1px solid #808080;'><font face='Verdana' size='1' color='#808080'>Dokumentnavn</font></td>" & vbcrlf
    Response.Write "    </tr>" & vbcrlf

    Dim color
    color = " bgcolor='#C0C0C0'"
    Do While Not rs.eof
        If color = " bgcolor='#C0C0C0'" Then
            color = ""
        Else
            color = " bgcolor='#C0C0C0'"
        End if
        Response.Write "    <tr>" & vbcrlf
        Response.Write "        <td" & color & "><font face='Verdana' size='1' color='#000000'>" & Rs("Leafname") & "</font></td>" & vbcrlf
        Response.Write "    </tr>" & vbcrlf
    Rs.MoveNext
    Loop
    Response.Write "</table>" & vbcrlf
End If
rs.close
Set Rs = Nothing
conn.close
Set conn = nothing
Avatar billede JenZen Novice
18. juli 2008 - 19:17 #17
Du er sku kanon, MANGE MANGE TAK
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 19:42 #18
Det var så lidt :-)

Takker for points.