Avatar billede hudsonium Mester
23. juli 2008 - 17:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift af IP-adresse

Jeg kunne godt tænke mig at surfe fra en (tilsyneladende) anden IP-adresse end den jeg FAST har fået tildelt fra min internetudbyder (CyberCity).
Jeg har skaffet mig et program der hedder Hide-The-IP, men det virker ikke så godt.
Er der nogen der har nogle forslag til hvad man kan gøre, hvis man gerne vil surfe fra en DANSK IP-adresse, som er forskellig fra ens oprindelige? Kan man gå via en Proxy-server og hvordan gøres dette, og skal der anvendes noget software til det?
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
23. juli 2008 - 18:02 #1
Du kan gøre det via en proxy, dog skal du bare lige finde en proxy ! ;)

Ellers kan du vel ringe til din ISP, og bede om at få skiftet IP adresse , måske de går med på den ?

Ellers kan jeg anbefale dig www.relakks.com, som laver en VPN forbindelse op til svergie! og på den måde får du en helt anden IP adresse! Og alle porte er åbne - så husk firewall!
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 18:10 #2
Vil lige tilføje,du kan teste dine porte med det her program
http://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede per-olof Nybegynder
23. juli 2008 - 19:14 #3
Avatar billede hudsonium Mester
25. juli 2008 - 09:06 #4
Det jeg egentlig helst ville have, var en fast (eller dagligt skiftende) dansk IP-adresse, som er forskellig fra min egentlige IP-adresse.

Hvad er så den bedste løsning?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2008 - 09:37 #5
hvis det er proxyservere du leder efter...
så kan du finde nogle af dem her http://www.publicproxyservers.com/index.html
Avatar billede hudsonium Mester
12. juni 2010 - 22:43 #6
Hej Folkens

Tak for forslagene, jeg har simpelthen gjort det at jeg har fået tildelt nogle flere (offentlige) IP-adresser fra min internetudbyder. Disse afhænger af netkortets MAC-adresse og er derfor forskellige fra den IP-adresse min router hidtil har haft.

Så slipper jeg for at have diverse programmer kørende eller bruge proxy-servere.

Mvh
Anders