Avatar billede jimjimjam Nybegynder
23. juli 2008 - 17:59 Der er 5 kommentarer

Tilladelse til at installere

Hej Derude.

Jeg er ved at køre min mors computer op på ny, da min lillebror har haft fingre i den.

Han har det med at installere ting som han høre om, og på den måde smadrer det hele computeren ! Forleden havde han hørt om det smarte "Imesh" og "kazaa" som var nogle fede programmer!

Derfor vil jeg nu have lidt mere styr på hvad der skal installeres på på computeren!

Kan man ikke gøre det sådan at jeg oprette 2 brugere, en administrator bruger, også en anden bruger der har "Mindre" rettigheder?

I så fald hvordan gør jeg det?

Jeg har på andre maskiner set, at administratoren skulle skrive koden for at give tilladelse til at installere programmet der nu skulle på computeren!

Det er en Windows XP pro sp3.

Tak!
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 18:03 #1
du er sådan set helt inde på det.. kontrolpanel - brugere - opret ny konto  - begrænset...

hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtig
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
23. juli 2008 - 18:06 #2
Også skal personen der bruger den begrænsede konto, oplyse en kode for at få tilladelse til at installere noget?
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 18:34 #3
Sådan husker jeg det - du kan da prøve at lave en, så finder du hurtigt ud af det :) Men jeg husker det som, at man så kan skrive brugernavn og password, for at få lov at installere noget. Og flere ting kan man slet ikke komme ind og ændre, i kontrolpanel ovs.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
23. juli 2008 - 22:54 #4
og husk lige kode på administratorkontoen, ellers hjælper det jo ikke ret meget ;)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
28. november 2010 - 14:14 #5
Heysa. Smid et svar, beklager jeg ikke har fulgt op på den her. Er der ikke svar inden 14 dage tager jeg selv point.

Ellers god jul og fortsat god dag.!