Avatar billede ladekarl Nybegynder
02. august 2008 - 18:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp ang. en Netværksharddisk!

Hejsa.

Jeg har fundet en Disk Station 207+ (se link nederst,)som jeg tror, jeg er interesseret i. Jeg håber I vil/kan bekræte mit bud.

Man skal kunne lave eks. 100 mapper på Harddisken. Disse skal kunne åbnes via internettet og indholder typisk .doc filer eller billedefiler som kan downloades. Ligeledes skal 100 brugere kunne uploade til deres egne mapper.

http://www.synology.com/enu/products/DS207+/index.php

Venter på hurtigt svar da jeg skal bruge det snarest
Avatar billede noob2003 Nybegynder
02. august 2008 - 19:00 #1
File Sharing

    * Max User Accounts: 128
    * Max Groups: 64
    * Max Shared Folder: 100
    * Max Concurrent Connections: 32
Avatar billede dr.big Nybegynder
02. august 2008 - 19:19 #2
Jeg har selv 207+ og den fungere rigtig godt…
Den er rigtig brugervenlig og nem at sætte op…
Du kan sagtens sætte hver bruger om til deres egen mappe, når de logger på via ftp..
Men som noob2003 skriver, er der desværre en begrænsning på den..
(Har målt den til at bruge mellem 300 & 350 kr. om året i strøm)
Avatar billede ladekarl Nybegynder
02. august 2008 - 20:18 #3
Jeg har aldrig prøvet at bruge FTP, er det nemt?
Avatar billede dr.big Nybegynder
03. august 2008 - 10:25 #4
Kort sagt vil det sige at hver bruger logger ind på din nas-server via din ip-adresse i deres webbrowseren. Når de så indtaster deres brugernavn og password for de vist den/de mapper som de har rettigheder til. Fuldstædig ligesom hvis du åbner en mappe i Windows stifinder.
Det er forholdsvis nemt at sætte op med Disk Station 207+ :)
Avatar billede ladekarl Nybegynder
03. august 2008 - 12:19 #5
Dr.Big vil du ikke aflægge et svar!

Jeg har nu bestilt følgende:

Synology Disk Station DS107+ - NAS - Serial ATA-300 - Gigabit Ethernet

WD Caviar Blue WD5000AAKS - Harddisk - 500 GB - intern harddisk - 3.5" - SATA-300 - 7200 rpm - buffer: 16 MB

Det blev til en DS 107+, da jeg ikke behøver så meget storage.

Lige et spørgsmål på falderebet!

Kan man lave en webside der gør, at man blot går ind på siden og trykker på et link, og så kommer man ind på mappen, når man har indtastet koder mv.?
Avatar billede dr.big Nybegynder
03. august 2008 - 13:53 #6
Ja, det kan du sagtens lave :)
DS107 har faktisk indbygget Apache web server, så du kan kører hjemmesiden direkte fra din nas server.
Avatar billede ladekarl Nybegynder
03. august 2008 - 14:02 #7
Jeg vover livet og spørger sikkert dumt. Kan jeg også lave det med Frontpage, da dette program er det eneste jeg har prøvet! Jeg kan nemlig ikke skrive koderne selv!
Avatar billede dr.big Nybegynder
03. august 2008 - 14:07 #8
Det kan du sagtens.
Så lang tid at du ”programmere” i HTML eller PHP, da det er det eneste sprog som serveren kan læse… Du overfører bare filerne som du har lavet i Frontpage til mappen som hedder ”Web”, på din nas-server ligesom hvis du fx ville kopierne over på en cd-rom og så virker det :)
Avatar billede ladekarl Nybegynder
03. august 2008 - 14:12 #9
Ok TAK for det hele. Ved du om der findes bedre programmer end Frontpage?
Avatar billede dr.big Nybegynder
03. august 2008 - 14:26 #10
Velbekommen :)
Bruger bl.a. selv Dreamweaver, det koster desværre bare en del, men du kan prøve det gratis i 30 dage her:
https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?loc=da%5Fdk&product=dreamweaver&promoid=BPAHS

Af hvad jeg ellers kender til er der Stone's WebWriter,
Som du kan downloades her http://www.webwriter.dk/
evt. prøv at søg lidt her på eksperten, ved der findes en del andre gratis programmer også:)