Avatar billede mulemule Nybegynder
12. august 2008 - 16:31 Der er 3 kommentarer

Få Remote desktop til at lytte på en anden ip.

Hej.

Kan jeg få remote desktop til at lytte på en anden ip.

Det er fordi at jeg har en server som bla bruges til webserver.

Jeg planlægger at få en anden offentlig ip til serveren, får derefter at få remote desktop til at lytte på port 80 på denne ip.

Det er fordi at jeg nogen gange gerne bruge remote desktop fra steder (lufthavne, biblioteker m.m.) hvor kun port 80 og 443 udgående er åbne.

(og jeg kan ikke bare ændre til port 80 på den ip den lytter på nu, da port 80 på den er optaget til IIS)
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2008 - 17:04 #1
du kan enten lave en port forwarding fra 80 til 3389, hvis din router understøtter det trick, eller sætte porten i registry --> http://support.microsoft.com/kb/306759
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2008 - 17:05 #2
det kræver jo så også at din router kan håndtere 2 offentlige ip adresser på samme tid.
Avatar billede inglenook Praktikant
12. august 2008 - 17:12 #3
alternativt, installer den gratis version af LogMeIn. www.logmein.com  Det virker (naesten) fra alle steder hvor der er blokerede porte. Saa behoever du heller ikke en ekstra IP.