Avatar billede perhans Novice
13. august 2008 - 21:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

COUNTIF og mærkelig data

Jeg vil gerne lave noget betinget formatering med formlen
=COUNTIF(A:A,A2)>1
og det virker fint så længe mine celler indeholder "almindelige" data. Mit problem er imidlertid at mine data ser ud som f.eks '=ABCD1234 (læg mærke til at det starter med en apostrof og så et lighedstegn) og så virker det ikke længere, jeg får ikke nogen fejl men der bliver heller ikke fundet nogen dubletter, som denne formel er beregnet til. Jeg tror at mine data bliver opfattet som en formel af COUNTIF men jeg er ikke den store Excel haj så måske er det noget andet. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede excelent Ekspert
13. august 2008 - 22:31 #1
=COUNTIF(A:A,"="&A2)>1
Avatar billede perhans Novice
13. august 2008 - 23:06 #2
Det virker, super!
Avatar billede perhans Novice
13. august 2008 - 23:11 #3
Der er dog et lille problem: Tomme celler bliver også taget med og det ville jeg gerne undgå hvis det var muligt?
Avatar billede excelent Ekspert
14. august 2008 - 06:33 #4
ok så prøv denne
=IF(A2<>"",COUNTIF(A:A,"="&A2)>1)
Avatar billede perhans Novice
14. august 2008 - 09:39 #5
Jeg bøjer mig i støvet :-)
Vil du ikke have pointsne?
Avatar billede excelent Ekspert
14. august 2008 - 10:15 #6
jo tak :-)