Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
25. august 2008 - 11:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

msgbox, vbOkCancel virker vbYesNo gør ikke

jeg har lavet en advarselsboks hvis brugeren vil oprette en ny bestilling uden at have gemt den gamle først.

har lavet det således:
If gemt = False Then
MsgBox ("Du har ikke gemt bestillingen endnu!" + vbNewLine + "Er du sikker på du slette den oprettede bestilling, og starte på en ny?"), vbYesNo, "Bestillingen er ikke gemt!"

If vbYes Then gemt = True
If vbNo Then gemt = False

End If

men det virker ikke... hvis jeg bruger en vbOkCancel og
If vbOk Then gemt = True
If vbCancel Then gemt = False
så virker det...

hvad er der galt med vbYesNo?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. august 2008 - 11:10 #1
du skal nok smide svaret hen i en variabel.

test = MsgBox "blah blah", vbYesNo

if test = vbYes then ....
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
25. august 2008 - 11:11 #2
Jeg mener du skal skrive:
svar = MsgBox ("Du har ikke gemt bestillingen endnu!" + vbNewLine + "Er du sikker på du slette den oprettede bestilling, og starte på en ny?"), vbYesNo
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
25. august 2008 - 11:22 #3
jeg får en compile error på kommat før vbyesno hvis jeg sætter svar = msgbox...

burde vbyesno og vbokcancel ikke være ens?

msgboxen vises fint ved begge. men ved vbokcancel ændres variablen ved vbyesno gør den ikke
Avatar billede epo_blackdevil Nybegynder
25. august 2008 - 11:34 #4
har selv løst det nu:

If gemt = False Then
Dim svar As Integer
svar = MsgBox("Du har ikke gemt bestillingen endnu!" + vbNewLine + "Er du sikker på du slette den oprettede bestilling, og starte på en ny?", vbYesNo, "Bestillingen er ikke gemt!")
If svar = 6 Then gemt = True
If svar = 7 Then gemt = False
End If

go side omkring emnet:
http://www.w3schools.com/VBScript/func_msgbox.asp
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
25. august 2008 - 11:35 #5
Er det VB eller VBA?
Jeg tror du har sat højreparentesen et forkert sted. Prøv:
svar = MsgBox("Du har ikke gemt bestillingen endnu!" + vbNewLine + "Er du sikker på du slette den oprettede bestilling, og starte på en ny?", vbYesNo)
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
25. august 2008 - 11:38 #6
Ja det gjorde du ... delvist. (svar = :)