Avatar billede zyxep Nybegynder
06. september 2008 - 20:53 Der er 1 kommentar

Hjælp til lys i design (både slice & CSS)

Hej.

En kammerat har lavet et design til mig ( http://img142.imageshack.us/my.php?image=zyxepjz1.jpg ) og jeg har fået slicet det meste ud men jeg er lidt i et dilemma.

Som i selv kan se er der noget lys i siderne oppe hvor et logo skal være.
Baggrunden har jeg fået som pattern og repeater den ud med CSS.
Men problemet ligger i at lyset går ud over den kasse der går ud til siden.

Nogle som har en ide til hvordan jeg kan få slicet det ordenligt ud og evt få kodet det til CSS ?

Jeg vil kode siden til drupal.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2008 - 13:01 #1
Umiddelbart er det vel bare al lave siderne som billeder i toppen, det er den nemme løsning, ellers kan du lave transperante PNG´er af de to slices, så du evt. nemt kan skifte baggrunden hvis det ønskes.
Her skal du så være opmærksom på at IE 6 ikke bar euden videre er så glad for transperante PNG, men det kan være meget sjovt at lege med, hvis du fx tager det standard skin i Drupal der hedder Garland mener jeg, så kan man skifte farve på det, så det er evt. en sådan mulighed du kan benytte dig af, meget cool lavet.