Avatar billede dmcn Praktikant
07. september 2008 - 12:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvad fejler min skærm?

Se billede på: http://flickr.com/photos/dmcn/2833699076/sizes/l/

Har nogen oplevet lignende og har et bud på hvilken del, der fejler?
Inverter-boardet, kablet, panelet eller noget helt fjerde?

"Bjælken" i bunden er der hele tiden, både under boot og i
styresystemet. Den forsvinder nogen gange efter noget tid (muligvis
når skærmen bliver varm), og tidligere har jeg kunnet "vrikke" den væk
ved at vippe skærmen frem og tilbage og finde det rigtige punkt.
Avatar billede peet-49 Novice
07. september 2008 - 12:03 #1
Din skærm fejler intet, systemet kan ikke finde windows, kør en repair i konsollen(chkdsk /r /p), samt efterfølgende en fixboot. Du skal boote på din windows cd.
Avatar billede haverslev Novice
07. september 2008 - 12:07 #2
I heldigste fald, er det stikket der sidder under selve skærm rammen.
Så prøv at pille rammen forsigtigt af og fjern rammen.
Nogle skærme er sat fast med en slags "sølvpapir" det løsner du lige så stille hele vejen rundt, så du kan vippe skærmen ud og finde stikket.
Prøv at tage stikket fra hinanden et par gange og tjek samtidig at der ev. ikke er IR  på/i stikket.
Avatar billede dmcn Praktikant
07. september 2008 - 12:31 #3
peet49: Jo, skærmen fejler noget - den grå bar du ser i bunden er problemet, ikke fejlen om manglende operativsystem. ;)

haverslev: Jeg skilte den ad i går med hjælp fra en service-manual, men umiddelbar var der intet synligt problem ved skærmen eller kablet. Jeg fjernede dog ikke selve coveret på bagsiden af panelet, så teoretisk kan fejlen godt ligge dér. Jeg håber lidt nogen har oplevet lignende (ca. 1/3 af panelet viser intet billede), så jeg kan bestille nogle billige reservedele fra eBay og se om jeg kan afhjælpe problemet. :)
Avatar billede newcommer Nybegynder
07. september 2008 - 13:49 #4
Jeg har en Neovo skærm med fast kabel. Når jeg skubber til kablet, bliver hele
skærmen tyrkis. Så kan jeg flytte på kablet, medens skærmen skifter farve, indtil
det ser normalt ud. Så der ligger fejlen afgjort i kablet.
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
08. september 2008 - 01:20 #5
Kan du tilslutte den bærbare til en anden skærm?
Avatar billede dmcn Praktikant
08. september 2008 - 08:24 #6
newcommer: Jeg tror desværre ikke den direkte kan overføres til problemet på min bærbare.

sn0wflake: Ja, uden problemer.
Avatar billede newcommer Nybegynder
08. september 2008 - 13:23 #7
Nej det har du da ret. Men nu skrev du jo heller ikke det var en bærbar, men
derimod om bl.a. kablet:)
Avatar billede dmcn Praktikant
28. februar 2013 - 18:38 #8
Ny laptop blev købt.