Avatar billede secufino Nybegynder
08. september 2008 - 17:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

opret mx record til google apps, på gratis dns

Nu håber jeg der er nogle kloge som kan hjælpe :-)
når jeg tilføjer disse ttl værdier https://www.google.com/a/cpanel/jcnedbrydning.dk/Setup?emailinstruction=1
som "ny udveksler" i mx record fejler den: Det indtastede domæne er ikke et lovligt angivet domæne, eller ikke et FQDN (fully Qualifyed Domain Name), ret det til og prøv igen.

Hvor fejler jeg?
Avatar billede secufino Nybegynder
08. september 2008 - 17:44 #1
og her er så hvad linket skulle have vist:

MX-serverens adresse Prioritet
ASPMX.L.GOOGLE.COM. 10
ALT1.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ALT2.ASPMX.L.GOOGLE.COM. 20
ASPMX2.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX3.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX4.GOOGLEMAIL.COM. 30
ASPMX5.GOOGLEMAIL.COM. 30
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2008 - 19:17 #2
Hvad skriver du helt præcist?
Avatar billede secufino Nybegynder
08. september 2008 - 19:57 #3
jeg logger på kontrolpanel, klikker på "tilføj mx" . "værten" lader jeg stå og klipper så ASPMX.L.GOOGLE.COM. ind som udveksler og klikker på "tilføj mx recorden"
jeg har også prøvet at oprette en med den samme vært og record og bagefter ændre den, men ligemeget :-(
Avatar billede cmoz Praktikant
08. september 2008 - 20:03 #4
Har ud prøvet med ASPMX.L.GOOGLE.COM uden . (punktum)

Det kan være det cp du taster det ind i ikke kan parse/lide at der er et punktum.

Det er dog det mest rigtige, at der er et puktum, rent teknisk. Det er der implicit, f.eks. når man skriver dr.dk i en browser så menes der dr.dk.(punktum)

Det sidste punktum symboliserer root/roden af DNS hierakiet.
Avatar billede secufino Nybegynder
08. september 2008 - 20:23 #5
det virker uden . !
jeg har godt nok læst en vejledning på apps hvor der stod at det sidste punktum er væsentligt?
men det er det vist ikke :-p
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2008 - 20:33 #6
I dette tilfælde er det nok den validering, som gratisdns tilbyder, der ikke vil have det sidste punktum. Af en eller anden grund. Længere nede i systemerne sætter de nok det punktum på igen.
Avatar billede secufino Nybegynder
08. september 2008 - 20:38 #7
betyder det noget hvilken rækkefølge de står i for de er tastet ind i korrekt rækkefølge, men bliver tilsyneladende blandet i rækkefølgen?
Avatar billede cmoz Praktikant
08. september 2008 - 20:40 #8
rækkefølge burde ikke betyde noget, da de er vægtet med prioriteter allerede.

MX10 er den som vil blive brugt oftest, dernæst 20 osv.
Avatar billede cmoz Praktikant
08. september 2008 - 20:44 #9
Du skal vel angive en prioritet når det tastes ind, ikke? Har ikke lige hostet noget ved gratisdns mere, så kan ikke huske hvordan det netop indtastes der.
Avatar billede secufino Nybegynder
08. september 2008 - 20:46 #10
jo jeg har tastet 10, 20 eller 30 efter hver streng. tror det blev dig, cmoz der skal smide et svar Tak for support
Avatar billede cmoz Praktikant
08. september 2008 - 20:51 #11
Det var så lidt :) Jeg nupper halvdelen, Erik har også hjulpet godt til ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2008 - 20:53 #12
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede secufino Nybegynder
08. september 2008 - 21:17 #13
Så erikjacobsen, ingen grund til at spille fornærmet :-)
Hvad skal jeg da selv bruge dem til?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2008 - 22:51 #14
Jeg samler slet ikke på point, tak.