14. september 2008 - 17:00 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

DTV-Tv tdc kabel tv

Hej jeg har lige købt et Samsung 52" LE-52A558P3F - LCD TV
Men det er vildt grumset derfor vil jeg spørge om det ikke er muligt at få det signal i digital over kabeltv eller hvordan det virker?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:03 #1
Jo, selvfølgelig, du kan købe/leje en decoder fra YouSee's hjemmeside. Både almindelig dekoder og en HD dekoder med eller uden harddisk.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:04 #2
14. september 2008 - 17:04 #3
Kan man ikke få sådan et modul til ens tv?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:08 #4
Prøv at se på hjemmesiden.
evt. her: http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_priv_tv_eksi_bok
Du kan jo altid ringe til dem og spørge.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:09 #5
Men det kræver nok, at du har en kabeltuner indbygget i forvejen i dit TV.
14. september 2008 - 17:32 #6
Nu ved jeg ikke så meget om det men man kan læse en masse om det her.
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441829&Specs=true
Men kan jeg så vælge det kort der de viser?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
14. september 2008 - 17:37 #7
Dit TV har ikke kabel tv tuner indbygget (kaldet DVB-C). Det har kun tuner til digitale signaler sendt fra sendemaster (DVB-T), så du skal have en ekstern tuner. Hvis du havde DVB-C i fjernsynet så kunne du købe et modul...
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:40 #8
Det er jo netop også det jeg siger :-)
Din løsning er en dekoder fra yousee.
14. september 2008 - 17:47 #9
Men jeg kan sætte et kort i siden af mit tv er det ikke dvb-c?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:52 #10
Nej, det er kun til det kort, du skal bruge for at kunne se kanalerne i digital kvalitet.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:53 #11
Selve dekoderen indeholder en dvb-c tuner, og kortet afkoder udsendelserne, så du kan se dem digitalt.
14. september 2008 - 17:54 #12
Hmm men vil det sige at jeg skal have en boks ud over det kort jeg kan sætte ind i siden af fjernsynet er lidt forvirret nu det hele er sådan rimlig nyt.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:54 #13
Eller rettere sagt, kortet fortæller, hvilke kanaler der skal afkodes, selve dekoderen afkoder signalet :-)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:56 #14
Nej, nej, hvis du køber en dekoder, får du et kort med, som du sætter i selve dekoderen, som så afkoder kanalerne. Hvis du f.eks. skaffer hd-dekoderen kan du se de hd-kanaler, som ligger i nettet, i hd-kvalitet, hvis du sætter det til dit tv via hdmi.
Hvis du skaffer den lille dekoder, skal den tilsluttes via scart, og så kan du ikke se hd-kanalerne.
14. september 2008 - 17:56 #15
Så vil det sige at det ikke bliver sådan at man skal bruge 2 fjern betjeninger en til at tænde tv og en til at skifte kanal?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:57 #16
men til gengæld se de andre kanaler i digital kvalitet.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:58 #17
Jo, du skifter kanal på dekoderen, når du sætter den til tv-et. Dit tv sætter du til en af dine ekstraindgange på dit tv. Ligesom når du sætter video eller dvd til.
14. september 2008 - 17:59 #18
Hvad er det så jeg helt precis skal bestille ved tdc? for et være helt sikker.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 17:59 #19
Dekoderen sætter du til en af dine ekstraindgange på dit tv, skulle der stå -_)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 18:00 #20
14. september 2008 - 18:02 #21
Vil det sige at man ikke kan komme uden om det med at skal bruge 2 fjern betjeneringer hvis man vil tv i digital?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 18:02 #22
Du skal bestille dekoderen og et kort. Et kort koster 199 pr. halve år. Det står også på hjemmesiden.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 18:02 #23
Næ, med mindre du skaffer dig en multi-fjernbetjening.
14. september 2008 - 18:15 #24
Og det digital kabel tv kørere på det alm kabel tv ik?
og jeg skal bare bestille den der HD-boks til leje
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 18:29 #25
Du sætter din antenneledning til dekoderen og fører det videre til dit tv. Derefter sætter du dit hdmi-kabel fra hd-boksen til dit tv, sætter dit tv til hdmi-indgangen og derefter nyder du hd-kvalitet på udvalgte kanaler. Husk lige, det er ikke alle kanaler, som sender i HD. De fleste sender i SD-kvalitet, det svarer ca til alm. dvd-kvalitet.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 18:32 #26
Bemærk lige, at der er to slags hd-dekodere. En uden harddisk og en med harddisk. På den med harddisk kan du optage dine udsendelser, også i HD, men du kan ikke lave dvd-er af dem. Den optager simpelt hen den bit-strøm, som bliver sendt fra tv-stationen, så du får nøjagtig den samme kvalitet, som de sender i.
14. september 2008 - 18:43 #27
Så lærte jeg lidt idag hehe
Men forstod stadig ikke helt hvad jeg bruger det slot jeg har til i siden af mit tv? hmm
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 19:07 #28
Tal med TDC inden du bestiller noget. Jeg tog det for gode varer da schwarts84 skrev, at du ikke har digital tuner. Hvis din tuner ER en dvb-c tuner, er svaret et helt andet. Jeg kigger lige på dit link.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 19:14 #29
Jeg kan desværre ikke finde nogen specifikationer på dit tv, men du må jo kunne se i din brugsforvirring om der er digital tuner i, og hvad det er for en type.
Det kan sagtens være en dvb-t tuner, dvs. det jordbaserede net, og dit slot i siden skal bruges til betalingsprogrammer, når de engang sender sådanne på det jordbaserede net. Men undersøg det selv nærmere. Så måske KAN du nøjes med et kort fra tdc.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 19:17 #30
Jeg fandt her http://www.pricerunner.dk/pi/2-1083054/TV/Samsung-LE-52A558P3F-Produkt-Info
at der ER digital tuner. Men desværre står der intet om, om det er det ene eller det andet.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 19:25 #31
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 19:27 #32
Der røg nogle linier ud fra forrige indlæg.
På det sidste link står der faktisk at du har begge tunere plus den analoge tuner.
Så hvis det er korrekt, burde du kunne nøjes med kortet.
Men undersøg det selv nærmere.
14. september 2008 - 20:36 #33
Fedt :) der gjorde du lige min dag meget federe vil det så sige at man slipper for at skal bruge 2 fjernbetjeninger? eller?
Men ringer lige til tdc i morgen eller yousee eller hvad de nu hedder.
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. september 2008 - 20:57 #34
Hvis du kan nøjes med at bruge kortet - og det er det du skal undersøge - så vil jeg tro, at du slipper for en ekstra fjernbetjening.
Men få det nu undersøgt grundigt, så du ikke begår en fejl.
Held og lykke. :-)