Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
14. september 2008 - 23:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP Image komponent

Hej Eksperter

Jeg har kørt med ASP Image som jeg bruger til at resize billeder til thumbnails, og det har virket ganske glimrende indtil jeg så skulle geninstallere min server. Synes ikke jeg kan få komponentet til at virke på den nye installation.

Jeg starter med at kører et upload script med resize uden at installere komponentet hvilket selvfølgelig giver den fejl, derefter

ligger jeg "aspimage.dll" ind i "C:\Windows"
og i "Kør" skriver jeg "regsvr32 aspimage.dll"

og får meddelelsen "DllRegisterServer in aspimage.dll succeeded"

Nu kører jeg mit upload script igen og får ingen fejl, men heller intet gemt billed, den gemmer den ikke bearbejdede fil godt nok, men den springer nærmest hele resize delen over og fuldfører resten af scriptet.

ASP scriptet har altid virket og virket på mange forskellige sites jeg har lavet. Så går ud fra det er komponentet der er noget i vejen med.

Nogen der kan hjælpe med dette? 200 points på højkant.
Avatar billede triggy Nybegynder
15. september 2008 - 08:32 #1
De eneste tidspunkter jeg har oplevet den fejl, er hvis jeg har prøvet at uploade en gif-fil, eller en fil der er gemt i CMYK format
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
15. september 2008 - 08:40 #2
-> Triggy

Det er et ganske normalt JPG billed i RGB farver. Har prøvet med mange forskellige billeder, inklusiv Windows XP standard baggrundsbilleder som jeg plejer at bruge som test når jeg laver uploadscripts
Avatar billede glenovic16dk Nybegynder
18. september 2008 - 20:27 #3
Fandt ud af det var fordi det manglede nogen rettigheder til nogen mapper den ikke fik lov til at gemme billeder i.

Lukker