Avatar billede bjarnebif Praktikant
25. september 2008 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PC'en går ned ved brug af LAN, men ikke internettet

Der er sket et eller andet mystisk, min søn's PC slukker lige så snart han prøver at overføre en fil fra min PC til hans egen via LAN (en almindelig switch). Der sker derimod ikke noget hvis han går på nettet.
Er der nogen som har en idé om hvad det kan skyldes ???
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2008 - 07:34 #1
Det skal være en krydset forbindelse, man kan købe et krydset kabel til opgaven.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2008 - 07:43 #2
vad er en kategori 5e crossover patch-kabel? Tænk på det som den sti, at
forbinder visse huse sammen på din blok. Faktisk, det er et kabel, der
direkte links en computer til en anden på et Local Area Network (LAN). Den RJ45
CAT 5e UTP crossover-kabel med Støbte stamme nødhjælp er designet til at forbinde Hub -
to-Hub, PC-til-PC eller Mac til Mac. Features RJ45 mand-til-mand-stik og en
Støbte stamme relief.

Produkt features:

Perfekt sammen med 10 og 100 Base-T netværk;

50 mikron Forgyldt stik for at sikre en ren og klar transmission;

Støbte stamme relief giver ekstra sikkerhed omkring stik;

Overstiger de krav til indsats og resultater af
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=95967&searchArea=&Soegeord=lan+
Dette kabel skulle kunne bruges til at flytte data fra en PC til en anden PC via lan.
Avatar billede bjarnebif Praktikant
26. september 2008 - 15:09 #3
Det var jo ikke det der var problemet.
Begge computere er forbundet med hver sit kabel til en switch, og så skal man da IKKE bruge et krydset kabel. (for øvrigt skal jeg heller ikke bruge krydsede kabler nogen andre steder i mit system, da det er en intelligent router, som selv finder ud af det.)
Det jeg kunne forestille mig var et eller andet med netkortet, bundkortet eller RAM'en.
Avatar billede bjarnebif Praktikant
07. oktober 2008 - 09:36 #4
Problemet er løst (tror jeg nok) vi satte et nyt netkort i maskinen, og så har den ikke gjort det siden...