Avatar billede simlau Nybegynder
28. september 2008 - 16:08 Der er 1 kommentar

Roaming profiles loader ikke

Hej Eksperter

Jeg er admin over  et AD med ca 80 bruger, hvor der er roaming profiles og alle bruger har deres eget home dir på server.  Det er Windows server 2003 R2, alle workstations køre XP.

90% af brugerne har ikke noget problem, alt virker som det skal.

Men et par stykker af brugerne har det problem at deres profil ikke vil loades, så den start op med en temp profil, hvor de ikke har nogle retigheder, hvilket jo et problem.

Ind til videre har jeg løst dette ved at slette deres ”profile” mappe, så den selv lavede en ny når de loggede ind igen, men dette er ikke en holdbar løsning.

Jeg har søgt rundt på nettet for at se om der var nogle der havde en løsning til problemet, har fundet en tråd:

http://www.annoyances.org/exec/forum/win2003/t1191055720

Men der er ingen løsning.

Jeg har testet at netværket fungere, og der ikke er pakke tab til serveren.

Hvis en bruger først komme ind på den ”temp” profilen er det umulig at komme ind på deres rigtige profil igen, også selv om de prøvet på en anden computer.

Man kan sidde med en bruger der har problemet, logge ham af og så kan jeg selv logge ind lige bag efter, hvor min profil virker som den skal, (jeg har ikke flere rettigheder end brugerne).

Er der nogle af jer der har oplevet samme problem eller ved hvordan man løser det?

Hilsen Simlau
Avatar billede sup3rior Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:37 #1
Prøv først at slette den lokalt lagrede profil på deres pc og se om det hjælper. Hvis ikke, så prøv bagefter at gennemtvinge brugerens rettigheder på den mappe / de undermapper som udgører deres roaming profile.