Avatar billede ahv Nybegynder
06. oktober 2008 - 23:14 Der er 1 løsning

HDMI Audio problem

Hej Eksperter,

Jeg har tidligere uden problemer kunne afspille f.eks. DVD film og hører musik på mit HDTV via min computer, som var forbundet via et HDMI-kabel. Jeg ved ikke om jeg er kommet til at deaktivere noget idet jeg ikke kan få overført lyden via HDMI længere. Billedet bliver fint overført, men ingen lyd bliver gengivet gennem TV'et højtalere.

Min computer er en HP Pavilion dv7-1095eo.

Jeg har forsøgt at finde en løsning på problemet, men uden held. Bl.a. har nogen haft held med at skifte audio output til SPDIF, dog lyder det til, at ingen af dem har haft det til at virke før de skiftede. Jeg har også opdateret grafik og lyd drivere uden held.

Hvad kan jeg have fået deaktiveret som gør at det ikke længere fungere? Kan jeg har slået noget fra i opstarten via msconfig som er essentiel for afspilningen af lyd over HDMI? Hvis jeg ser en DVD på Tv'et via min dvdafspiller er der fint lyd og bærbaren har også fin ly når den ikke er tilsuttet.

Håber en eller flere kan være behjælpelig. På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen,
Alexander
Avatar billede ahv Nybegynder
18. oktober 2008 - 12:58 #1
Hej,

Det ser beklageligvis ud til, at der ikke findes nogle eksperter på dette område, øv.
Jeg lukker spørgsmålet igen og forsøger at finde hjælp et andet sted.

Hilsen,
Alexander