Avatar billede hrytter Nybegynder
09. oktober 2008 - 22:23 Der er 4 kommentarer

Logning af Deadlock, Timeouts, blocks

Hej,
Er det muligt, at få MS SQL til at logge eventuelle Deadlocks, TimeOuts etc. opstået i en database under afvikling af en eller flere applicationer ?
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:11 #1
Det er det helt sikkert...

Det er det man bruger SQL profiler til.

Har fundet en lille guide til dig, som godt nok er til version 2000 - men pricipper og skærmbilleder kan du helt sikkert godt kende hvis det er en 2005 eller 2008 du har.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:19 #2
Skulle jeg måske også indsætte linket så.... doh...

http://www.databasedesign-resource.com/sql-server-profiler.html

http://www.quackit.com/sql_server/tutorial/sql_profiler.cfm

Læg mærke til at du kan sætte filter på, således at du kan logge for en enkelt bruger f.eks. - ellers kan det godt blive lidt store mængder data du skal håndtere hvis du har mange brugere.
Avatar billede hrytter Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:38 #3
Tak for info.
Jeg er bekendt med profileren. Jeg vil af forskellige årsager helst undgå at have denne kørende.
Jeg har efterfølgende fundet mulighed for at sætte Trace flags på serveren. Jeg benytter bl.a. DBCC TRACEON (3604), DBCC TRACEON (1204) for at få eventuelle deadlocks skrevet til errorLog'en. Jeg kunne godt tænke mig hvis der er en tilsvarende for Timeout.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:42 #4
Tror ikke du kan logge timeout's, da disse er en klient ting og ikke en mssql ting. Dvs. giv mssql en query, og den staar gladeligt og tygger paa den i flere dage om noedvendigt. Istedet er det klienter der siger at nu gider den ikke at vente mere og afbryder connectionen. Om du saa kan logge denne "afbrydelse" skal jeg ikke umiddelbart kunne sige.
Men ellers skal du over paa klienten og logge timeouts