Avatar billede capone10 Nybegynder
10. oktober 2008 - 00:57 Der er 11 kommentarer

Hvordan fjernes link til skype?

Hej! Jeg har på flere hjemmesider jeg har lavet været irriteret over at skype går ind og laver telefonnumre om til link (f.eks. på en kontaktside), så man kan ringe fra skype ved at klikke. Men det ødelægger designet, så vil høre om der er en der ligger inde med et svar på hvordan dette fjernes!?

Jeg har selv engang imellem lavet teksten om til et billede... men der må være en bedre måde...

Ser frem til svar!
Avatar billede stone Forsker
10. oktober 2008 - 06:36 #1
Grunden til at det vises er fordi der er installeret en Skype Add - on, og den eneste måde at undgå at Skype læser telefon nummeret på er at fjerne retnings nummeret (45)for DK, så vises det som alm. tekst.

eller du kan skrive (DK 45)24585457
Avatar billede capone10 Nybegynder
10. oktober 2008 - 11:54 #2
Tak for svar Stone, men tror dog ikke at det er nok at fjerne retningsnummeret, for det sker også på de sider hvor der ikke står 45 foran telefonnummeret. Skype går ind og gør det ved danske numre bare der er 8 cifre hovedsageligt.

Jeg tjekkede på en af de sider jeg har lavet, og der er skype gået ind, uden at der står 45 først.

Så der må være en anden måde...
Avatar billede stone Forsker
10. oktober 2008 - 14:12 #3
Ok...Det var fordi mit forsøg kørte lokalt at jeg troede jeg havde løsningen...

Du afviser bare mit svar....
Avatar billede capone10 Nybegynder
10. oktober 2008 - 16:21 #4
Helt ok, men tak for dit bud!
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. oktober 2008 - 19:32 #5
I din browsers øverste højre hjørne er der kommet en skype knap. Tryk på den og vælg "turn off highlight"
Avatar billede vistodk Nybegynder
10. oktober 2008 - 19:38 #6
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:17 #7
det ville være fint hvis du lige svarede på det :)
Avatar billede capone10 Nybegynder
12. oktober 2008 - 18:24 #8
Hej vistodk, jeg har ikke været ved computeren i et par dage, så har ikke få svaret. Dit bud er i realiteten ok, men det løser stadig ikke problemet helt fra mit synspunkt. Jeg laver hjemmesider for forskellige kunder og som nævnt ovenfor så ødelægger disse skypelinks designet på siderne. Og hvor dit svar løser problemet på min egen computer hvor jeg jo som du beskriver kan slå links'ne fra, så kan jeg jo ikke gøre det på alle de brugers computere, som besøger kundernes hjemmesider.

Derfor så er det jeg leder efter en måde at gøre så de ikke skal slås fra manuelt på hver enkel computer, men i stedet slet ikke bliver til links uanset om de er slået til eller ej. Så derfor må jeg afvise dit svar, men tak for dit bud, og skriv endelig igen hvis du skulle komme på en måde at gøre det på.
Avatar billede vistodk Nybegynder
12. oktober 2008 - 18:40 #9
ingen problem. Jeg har bare misforstået dig lidt så
Avatar billede stone00 Nybegynder
01. april 2009 - 20:48 #10
På alle (typisk hobbyfotografi-relaterede) websites jeg besøger (og som du jo ikke har lavet) bliver alle talserier på otte cifre af Skype opfattet som telefonnumre uanset at de endda ofte er opdelt med bindestreger og skråstreger ind imellem. Det er meget irriterende, og det er helt uacceptabelt at Skype er programmeret til at gøre dette. Men det har intet med dit webdesign at gøre. Det er ene og alene et spørgsmål mellem pc-brugeren og Skype. Brugere af Skype må derfor selv slå denne tåbelige funktion fra. I Internet Explorer gøres det ved i øverste højre hjørne af browseren at åbne drop down menuen  >>  Funktioner  >>  Administrér tilføjelsesprogrammer  >>  Aktivér eller deaktivér tilføjelsesprogrammer  >>  og så deaktivere de to Skype add on funktioner. Personligt har jeg endnu ikke kunnet finde ud af at slå funktionen fra i selve Skype programmet, men det burde jo ret beset kunne gøres dér.
Avatar billede BITSTV Juniormester
10. maj 2011 - 15:43 #11
Hej stone00
Tusind tak for dette svar!

Jeg er IKKE Skype bruger, men Windows 7/Internet Explorer har "af sig selv" lavet disse ændringer af alle tal til Skype telefonnumre. Selv fx årstal 2010/2011, som blev ændret til et telefonnummer. Meget irriterende, men nu har jeg slået det fra ved hjælp af din instruktion.