Avatar billede chainweb Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:16 Der er 9 kommentarer

Jeg kan ikke få min Brother MFC-5840CN Printer til at udskrive?

Jeg har en Brother MFC-5840CN Printer som før i tiden var sat til en trådløs router (Zyxel G-2000 Plus v2) hvor jeg så herved kunne udskrive fra en bærbar trådløst.

Min gamle trådløse router er desværre gået i stykker og jeg har nu skiftet den ud med en Sweex LW050 v2 (trådløs router).
MEN nu vil printeren ikke udskrive, og den modtager ikke data fra bærbaren.

Jeg har prøvet at geninstallere driveren til printeren, men programmet skriver at "anordningen ikke bliver fundet på netværket".

Hvad kan jeg gøre? :S
Avatar billede egmose Novice
12. oktober 2008 - 15:23 #1
Sidder du bag en firewall? I så fald kan det være problemet?
Avatar billede chainweb Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:30 #2
Jeg er faktisk ikke rigtig klar over det. Kan det tænkes at der er indbygget firewall i den nye router?

Jeg kører stadig med det samme antivirus program osv.
Avatar billede chainweb Nybegynder
12. oktober 2008 - 15:40 #3
Jeg har læst lidt i manualen, og der er en indbygget firewall som man ikke kan deaktivere.

Men man har muligheden for at tillade IP adresser. Som du kan se på billedet her: www.stibolt.nu/firewall.jpg

Men Hvordan ved jeg hvilken IP min printer har?
Avatar billede egmose Novice
12. oktober 2008 - 17:37 #4
Det ved jeg faktisk ikke helt, kig i manualen til printeren, måske der står noget. www.retrevo.com/support/Brother-MFC-5840CN-Multifunction-Printers-manual/id/260dj182/t/2/

Måske det er computerens ip du skal godkende? tryk på start -> kør -> skriv CMD, og i vinduet der kommer frem skriver du ipconfig /all. Det fortæller en masse om ip adressrr osv.

Ellers er jeg helt ærligt lidt lost:S sorry
Avatar billede realbeekay Nybegynder
13. oktober 2008 - 08:25 #5
Prøv at nulstille printerens LAN-indstillinger til fabrikstandard.
Det gør du under Menu - LAN - Fabriksindst.
Avatar billede chainweb Nybegynder
13. oktober 2008 - 11:42 #6
realbeekay.. Men jeg skal vel åbne en port i firewall'en i routeren, før at der kan sendes data til printeren?
Avatar billede realbeekay Nybegynder
13. oktober 2008 - 12:45 #7
Nej du skal ikke åbne nogen porte i routeren for at kunne udskrive.

Men det kan godt være en evt. firewall i dit antivirus-program.
Hvis der er en firewall så prøv at deaktivere den.

Men prøv stadig at nulstille LAN-indstilling i printeren.
Hvis den står med en fast IP-adresse der ikke "passer" med din nye router kan det sagtens være derfor.
Avatar billede chainweb Nybegynder
13. oktober 2008 - 14:34 #8
Jeg har gendannet fabriksinstillingerne som du sagde, og nu virker det perfekt!

Mange tak for hjælpen!

Sender du svar? (Realbeekay)
Avatar billede realbeekay Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:15 #9
Sågerne...og velbekomme.