Avatar billede haolan Nybegynder
12. oktober 2008 - 19:21 Der er 4 kommentarer

Poste data mellem sider

Hej

Jeg har lavet følgene form:

    Fra: <asp:TextBox ID="txtFrom" runat="server"></asp:TextBox><asp:Button ID="btnCalFrom" runat="server" Text="..." />
    Til: <asp:TextBox ID="txtTo" runat="server"></asp:TextBox><asp:Button ID="btnCalTo" runat="server" Text="..." />

    <cc1:CalendarExtender ID="txtFrom_CalendarExtender" runat="server"
        Enabled="True" FirstDayOfWeek="Monday" PopupButtonID="btnCalFrom"
        TargetControlID="txtFrom">
    </cc1:CalendarExtender>
  <cc1:CalendarExtender ID="txtTo_CalendarExtender" runat="server"
        Enabled="True" FirstDayOfWeek="Monday" PopupButtonID="btnCalTo"
        TargetControlID="txtTo">
    </cc1:CalendarExtender>
    <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>

    <asp:Button ID="btnGenerate" runat="server" Text="Generer Rapport"
        PostBackUrl="~/Report.aspx"  />

Og følgende side der skal tage imod dataene:

string fisk = Request.Form["TextBox1"].ToString();
        from = Convert.ToDateTime(Request.Form["txtFrom"] + " 00:00:00");
        to = Convert.ToDateTime(Request.Form["txtTo"] + " 23:59:59");

Men den bliver ved at fejle på Request.Form["TextBox1"] den bliver ved at lave en nullreference exception.

Har snart siddet med det en hel dag og kan slet ikke finde ud af hvad der går galt :(

Fjerner jeg mit request på textbox1 fejler de andre bare istdet.. så der er ingen requests der virker..
Avatar billede mcnovy Nybegynder
12. oktober 2008 - 20:11 #1
tror vidst aldrig jeg har brugt Request.Form,

men havde du overvejet evt at bruge QueryString eller Session's..?

eller previuspage, den ville nok være rigtig god her..

PreviousPage.FindControl("");
i din load metode, kan du gøre sådan her:
TextBox TextBox1 = (TextBox)PreviousPage.FindControl("TextBox1");
og så har du værdien af din tekstbox fra den forrige side, ved at skrive
string fisk = TextBox1.Text;
Avatar billede haolan Nybegynder
12. oktober 2008 - 21:06 #2
Har forsøgt med previous page. Men den kan ikke finde mine controls selvom jeg skriver det rigtige id.
Avatar billede kalp Novice
12. oktober 2008 - 22:18 #3
bare benyt:
Request["TextBox1"];
Avatar billede haolan Nybegynder
23. oktober 2008 - 18:53 #4
Har midlertidigt løst det med Sessions.. Vender tilbage senere når jeg får pillet i det igen :)