Avatar billede fotobob Nybegynder
21. oktober 2008 - 16:20 Der er 3 kommentarer

Hvilken faktura printer?

Bruger C5

pris max. 2-3000 kr.?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2008 - 22:52 #1
Krav??

Hvilket kassesystem skriver du ud fra? (Windowsbaseret? - MSDOS? terminalbaseret?)
Hvilken kommunikationsport skal du bruge? - Seriel? - Parallel? - USB?
Har du krav til udskriftstypen (Holdbarhed, gennemslag for kopi o.s.v.)
Krav til teknologi (blæk, laser, matrix...)
Krav til fakturaudskriftsfont - OCR font til girokort?

De fakturaprintere jeg plejer at sætte op, er typisk en matrixprinter fra OKI eller Lexmark. Disse har let ved at håndtere OCR fonte og evt. gennemslag, og er desuden meget billige i drift.
Det næste valg er Lexmark og HP laserprintere. Disse kan også håndtere OCR fonte, og er bedre til at håndtere TrueType OCR fonte end matrixprintere.

Men når du skriver fakturaprinter - så er prisen i forhold til ovenstående nok en mindre væsentlig parameter :-)
Avatar billede fotobob Nybegynder
22. oktober 2008 - 08:56 #2
hej
Det er windowsbasere
helst rj 45
middel kvalitet men lang holdbarhed af toner
laser
uden girokort (vi bruger 71 linie)

pris stadig ca. 2-3000 kr.

:_)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
22. oktober 2008 - 10:22 #3
Så skal du bare finde en standard laserprinter.

Du finder ikke nogen printere i prisklassen der er tonerbesparende - der skal du op i 3-4dobbelt pris. Og det vil kunne betale sig, hvis der skrives flere hundrede ud om dagen. Er det til småprint, kan det selvsagt ikke betale sig.

Men et bud kunne være http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=252096&Specs=true

Den lever helt op til dine krav.

Det gør den lidt ældre http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250581&Specs=true også, og da den er noget billigere, kunne den nok være førstevalg.