Avatar billede mathiassoeholm Nybegynder
04. november 2008 - 15:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

"Hello world" virker ikke

Jeg er lige begyndt på bogen "Accelerated C++". Men jeg kan ikke få Hello world programmet til at virke, Jeg har et screenshot her:

http://i162.photobucket.com/albums/t264/csdk/cpperror.jpg

Jeg har prøvet i 2 forskellige compilere...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2008 - 15:28 #1
Prøv og undlad std:: i koden.

Hvis det er en meget meget gammel C++ compiler så kender den ikke std.
Avatar billede mathiassoeholm Nybegynder
04. november 2008 - 19:54 #2
Nu siger den succes :D
Men der er ikke noget program at se. Måske skulle jeg skaffe en ny compiler. Men jeg ved ikke hvor...
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2008 - 20:05 #3
Der skulle gerne ligge en EXE et sted.

Men det ville nok være godt at finde en ny compiler.

GCC MingW og Visual C++ Express Edition var et par muligheder.
Avatar billede mathiassoeholm Nybegynder
04. november 2008 - 20:11 #4
Mange tak :D
Avatar billede mbulow Nybegynder
04. november 2008 - 20:17 #5
Du kan eventuelt hente Microsoft's gratis IDE (Integrated Development Environment):

http://www.microsoft.com/express/vc/Default.aspx

Nu ved jeg ikke hvordan Borland virker men... Grunden til at du ikke ser noget er sandsynligvis at dit program åbner et vindue, skriver "Hello, world!" og afslutter så hurtigt at det ikke når at blive vist på skærmen (eller du bare ikke når at opdage det).

Nogle IDE's gør at vinduet først lukker når du trykker på en knap. Om "Microsoft Visual C++ Express" har den feature kan jeg ikke huske, men deres store udgave har ihvertfald.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2008 - 20:26 #6
Og du tog selv point fordi ?
Avatar billede mathiassoeholm Nybegynder
04. november 2008 - 21:26 #7
woops undskyld arne_v
Jeg har ikke helt styr på det der, jeg vil ellers meget gerne ha givet dig point, eftersom jeg ikke selv er så aktiv herinde..
Avatar billede mathiassoeholm Nybegynder
04. november 2008 - 21:28 #8
Nu ved jeg hvorfor.. Du har skrevet kommentar, og ikke svar. Eller hva? Derfor havde jeg kun mulighed for at vælge mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2008 - 21:53 #9
Avatar billede arne_v Ekspert
04. november 2008 - 21:53 #10
Evt. kan følgend ebruges også i dette tilfælde:

http://expfaq.dk/giv_flere_point#giv_flere_point