Avatar billede jesper48 Nybegynder
14. november 2008 - 13:13 Der er 1 kommentar

UNIX og automatisering batch

Batch initieres i dag via et online modul, hvilket forhindrer automatisering af batchafviklingen pga. manglende log.
Initiering af batch kan ændres til at foregå fra en kommando prompt, hvilket gør at eks. TWS kan benyttes til styring/overvågning af batchafviklingen.
Desværre er det ikke muligt hvis der opstår nedbrud og batchflow skal genstartes på et vilkårligt sted, idet dette skal ske via det før omtalte onlinemodul.

Kan problemet evt. løses, uden applikationsmæssig ændringer.
Avatar billede egonspock Seniormester
14. november 2008 - 14:34 #1
Du kan f. eks. have et job initieret vha. crontab hvert minut eller hvor ofte det er nødvendigt, som checker om alt nu er som det skal være (der må være en indikator på nedbrud på en eller anden måde, man kan checke)